Finalment s’aposta per ampliar l’A-2 entre Martorell i Abrera. Foto: Generalitat

El serial del projecte de l’anomenat “quart cinturó” continua, però en aquest cas amb una notícia positiva per al territori. La Generalitat s’ha mostrat favorable a estudiar una alternativa per connectar l’autovia A-2 i la B-40 descartant la construcció d’un nou viaducte sobre el Llobregat i els espais agraris i naturals. Recordem que la proposta inicial preveia desviar part del trànsit de l’A-2 perllongant aquesta autovia sobre l’actual carretera de les Carpes –la BV-1202–, i fer una connexió amb la C-16 que enllaça amb Manresa passant sobre la Riera dels Canyamassos.

Davant les reiterades protestes dels ajuntaments de la zona, en especial el d’Olesa, finalment la Generalitat va incloure a l’estudi de mobilitat una alternativa menys agressiva pel territori. Aquesta proposta no contempla crear un nou viaducte sobre el parc fluvial, sinó ampliar el nombre de carrils sobre el tram de l’A-2 ja existent entre Martorell i Abrera. Aquesta alternativa soluciona l’enllaç amb la B-40 per connectar amb el Vallès i la connexió amb la C-55 direcció Manresa, incorporant un tram soterrat a l’alçada d’Abrera que alhora també elimina l’actual divisió de la C-55 pel barri del Rebato d’Abrera i millora el traçat d’un dels trams amb més accidentalitat. Segons ha comunicat el regidor d’Obres de l’Ajuntament d’Olesa, Miquel Riera, el viaducte era una infraestructura “del tot innecessària, considerant que el traçat de la B-40 ja compleix aquesta funció”. Riera considera que seria “una altra nova barrera que dificultaria la relació del municipi amb Ribes Blaves i Oasis” i perjudicaria la possible ampliació del parc natural de Montserrat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram