L’Anna Mora a l’estudi on grava els vídeos de YouTube. Foto: A.U.

L’Anna Mora està al capdavant de la botiga de roba i teixits Cal Joan juntament amb la seva tieta, com abans ho havien estat el seu pare, el seu avi i el tiet del seu avi. És, per tant, la quarta generació d’un negoci de Martorell que funciona. La gent gran hi troba roba al seu gust, les colles de Carnaval hi van a buscar teles per confeccionar-se les disfresses… Però l’Anna va pensar, ja fa temps, que calia oferir alguna cosa més. Ara Cal Joan té més de 22.000 seguidors a Instagram i 6.800 subscriptors a YouTube.

“Primer vaig crear una pàgina de Facebook i la gent ens va començar a demanar productes per aquesta via”, explica l’Anna, que aleshores se les va empescar per satisfer la nova clientela. Però va ser arran del “boom d’Instagram” que es va adonar que els calia tenir una botiga online. El Rubén, marit de l’Anna i informàtic, va aprofitar unes vacances d’estiu per crear la pàgina web de Cal Joan, i el resultat els va agradar tant que ell va deixar l’empresa on treballava per dedicar-se al 100% al nou projecte. Han passat més de cinc anys des d’aquell moment i Cal Joan ha “evolucionat molt”, diu l’Anna. “Ens hem renovat. A la botiga física seguim venent a la gent de Martorell i pobles del voltant, però amb la botiga online enviem a tot l’Estat, també a les illes i a Ceuta i Melilla”, detalla. “Arribem més lluny, però som comerç de proximitat”, afegeix.

També han diversificat el perfil de la clientela fent roba més juvenil i sumant-se a les últimes tendències del món de la costura. Aquí hi han tingut molt a veure les xarxes socials: “Cada setmana faig un directe a Instagram i des de fa un any i mig tinc un canal de YouTube”, explica l’Anna. Els vídeos els grava en un estudi que han creat a la planta superior de la botiga, on té dos focus, un teleprompter fet pel seu pare i un decorat digne d’una youtuber com ella. Així, combina aquest vessant artístic amb la feina a la botiga online i física. També amb la maternitat i, en aquest sentit, posa l’accent en la conciliació: “A Cal Joan, la majoria som dones i fem mitja jornada per poder conciliar. Per a nosaltres és primordial”, afirma.