Com a professor i científic veig amb summa preocupació el que en paraules del conseller Bargalló es vol aplicar a l’Ensenyament Secundari, més competències i menys matèria gris. És a dir, es vol esborrar la memorització de les aules. Exemples d’això són l’eliminació dels exàmens, la supressió de les notes decimals i la substitució dels professors especialistes per formadors sense cognició àmplia de la matèria. Potser caldria deixar clar els següents punts. Primer, que la decisió del Departament complica més que no soluciona les coses. Segon, que està rebaixant clarament els nivells d’ensenyament tot quintuplicant la burocràcia del professorat. Tercer, que aquest model educatiu ha sorgit d’ideòlegs allunyats de l’aula. Quart, que no existeix cap demostració científica que asseguri que els nostres fills aprendran més i millor amb la no memorització. I cinquè, que hi ha multitud d’estudis científics que desaconsellen l’avortament de la memòria en ensenyament. Sabem, per exemple, que els sistemes intel·ligents esdevenen intel·ligents quan disposen de moltes dades memoritzades, no pas al contrari. Descrit tot l’anterior caldria que el Departament tingués en bona consideració a tots els professors de secundària. En altre cas, ¿que tal si els ideòlegs d’aquest model educatiu imparteixin totes les sessions de Secundària per tal de veure com millora el sistema?

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram