És important concretar grans infraestructures que serveixin com a eix vertebrador de la ciutat i és comprensible que es concebin com a obres per construir a llarg plaç. L’exemple dels laterals de l’autopista C-31 és un dels exemples més clars. Es tracta d’una idea creïble, allunyada dels somnis d’una via soterrada i un carrer pacificat que travessi Badalona d’Est a Oest. Ara bé, deixar-la sobre un plànol i esperar un millor moment per desenvolupar-lo com a projecte de futur no solucionarà els problemes de mobilitat que hi ha a Badalona. El principal, potser. Qui als anys 60 va idear una autopista que passaria pel mig de la ciutat no era conscient del mal que estava fent a Badalona. No només per l’Urbanisme, sinó per la cohesió de la ciutat. Una situació com Badalona pot repetir-se si no s’atura a temps el projecte de la ronda del Baix Maresme. Als badalonins i badalonines que viuen a la banda muntanya de l’autopista se’ls fa molt incòmode passar per sota el pont, igual que els que ho fan per anar en direcció contrària. La crisi econòmica potser ha allargat els plaços previstos pel consistori -si és que els rondaven pel cap- per construir els laterals de la C-31, però no ha de ser una excusa per deixar passar els anys i continuar amb una ciutat que ara per ara està seccionada per aquesta via.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram