El 9 d’octubre de l’any passat el DOGC va publicar l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de la primera fase del perllongament de l’L1 del metro a Badalona -des de l’estació Fondo, de Santa Coloma- corresponent a les dues primeres estacions (Montigalà i Lloreda-Sant Crist), a executar des de superfície mitjançant pantalles, i de les cotxeres necessàries, amb un cost aproximat de 220 milions d’euros i una longitud de 4,5 km. L’objectiu d’aquest estudi –segons el mateix DOGC- és licitar la primavera d’enguany tant la redacció del projecte constructiu de la primera fase com la redacció de l’estudi informatiu de la segona fase, corresponent a les altres tres estacions (Bufalà, Badalona Pompeu Fabra i Badalona Rodalies), per tal que durant l’any 2020 quedin projectades les cinc estacions, amb un cost final de 442,4 milions.

Haig de dir que em preocupa que ni l’alcaldessa ni ningú de l’Ajuntament no ens parli d’aquest perllongament que, fonamentalment, té la finalitat d’incrementar l’accessibilitat en transport públic ferroviari dels barris situats a la part nord i oest de Badalona. Segons les previsions del PDI, el nou tram perllongat de l’L1 tindrà una demanda de 40.000 usuaris en dies feiners i permetrà desplaçar-se en metro tant cap al centre de Badalona com cap a Barcelona. Perquè la preocupació? El 155. Amb la Generalitat intervinguda són molts els projectes que estan entretinguts o clarament aturats. Si el compromís era la primavera del 2018, aquesta comença d’aquí a quinze dies. Què se’n sap? Territori i Sostenibilitat ha dit alguna cosa? L’Ajuntament persegueix el tema? Els documents de la passada tardor es van arribar a aprovar?

Llegeixo en el web de la Generalitat, en un text actualitzat el novembre del 2008, que el perllongament del nou tram de 3,4 km de l’L1 del Metro, des de l’actual estació de Fondo de Santa Coloma fins a Badalona Centre, significa construir un intercanviador amb l’L2 perllongada des de Pep Ventura. L’intercanviador s’ha de fer, naturalment, a la plaça de Pompeu Fabra. Es va preveure quan es va perllongar la línia lila? S’haurà d’aixecar de bell nou la gran plaça? S’hauran de posar potes amunt novament determinats carrers, com Anselm Clavé, per posar només un exemple? Com afectarà la ciutadania i la circulació una avinguda Martí Pujol potes enlaire, sobretot des del carrer de la Creu a Sant Isidre? Perquè no se’ns diu res de tot això? Tinguem present que el metro del Fondo arribarà al centre de Badalona baixant per aquesta avinguda.

Necessitem informació, calendari i planificació. La mobilitat urbana quedarà afectada i l’Ajuntament ha de tenir previstes força actuacions de rellevància.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram