El 26 de maig serà la fita municipal mirant de reüll els resultats d’aquest diumenge. La participació en el vot en les eleccions municipals demostra que el sentiment de pertinença d’un ciutadà al seu municipi ha esdevingut útil, és a dir, que ha deixat el camp del pur sentimentalisme per impulsar l’acció. Un sentiment de pertinença del qual la premsa local n’és l’abanderada.

Quina és la primera missió d’un periòdic de proximitat en les eleccions del seu municipi? En primer lloc, tal com fa Línia Nord, respondre a la necessitat d’informació dels badalonins, sigui ideològica, partidària o personal dels candidats, produint punts de referència que recorren el camp de la informació. Detalls i anàlisi tècnica per permetre als ciutadans tenir una idea aproximada amb la qual justificaran les seves accions. Per descomptat, el nivell d’aquesta informació, imperfecte, sí, irrita experts i teòrics que jutgen el funcionament dels mitjans de comunicació amb l’aliat dels mitjans científics, en lloc de la vida quotidiana, on la ment juga els seus judicis i les seves opinions i pren decisions, lliurement.

Fent un seguiment de la informació de Línia Nord observem que els seus periodistes i comunicadors han sabut introduir el joc multimèdia en la seva acció a favor d’un sentiment de pertinença a la ciutat, coneixent quina identitat poden aportar. El lector ha de saber que la identitat que Línia Nord Barcelonès Nord -per posar l’exemple nostrat- pugui construir es fa, a més d’amb etiquetes ideològiques i partidistes, com és natural, amb la personalització i els símbols concrets del seu àmbit. Amb pluralitat i transparència. El lector és qui decideix el vot, un cop informat, perquè al món dels mitjans de comunicació el que causa el sentiment i la identificació no és informació neutra ni tècnica, és un punt de referència en què s’adjunten valors emocionalment positius o negatius. En altres paraules, ‘dreceres’ cap a la controvèrsia, les emocions i els sentiments des del periodisme dels fets.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram