Els veïns ja es van manifestar divendres passat. Foto: Ajuntament

Els veïns dels edificis Venus i Saturn de La Mina es concentraran aquest matí davant de la seu d’Endesa a Barcelona per reclamar una solució als talls de llum que han afectat prop de 200 famílies del barri, algunes de les quals són ateses pels Serveis Socials.

La portaveu dels veïns del bloc Venus, Paqui Jiménez, explica a Línia Nord que busquen que l’empresa es comprometi a “no tornar a deixar cap família sense subministrament”.

Aquesta ja és la segona vegada que els veïns i les veïnes afectats acudeixen a la seu d’Endesa per intentar trobar una solució als constants talls de llum que pateixen. La primera concentració va ser l’1 de febrer, tot i que només van assistir-hi prop d’una desena de manifestants i només van aconseguir parlar “amb una secretària”, segons el relat de Jiménez, que assegura també que els guàrdies de seguretat els van tancar les portes quan els van veure arribar.

La portaveu veïnal assenyala que “aquest cap de setmana ha sigut una mica més tranquil” i que hi ha gent que ja ha recuperat la llum. Jiménez, però, denuncia que per recuperar-la han hagut de pagar de la seva butxaca diversos documents, com cèdules d’habitabilitat i butlletins elèctrics.

SENSE SOLUCIÓ
L’alcalde Joan Callau explica que encara estan en converses amb Endesa per intentar “posar remei” als talls de llum de les famílies que atenen els Serveis Socials. Les altres famílies, però, hauran de fer elles mateixes els tràmits per aconseguir l’alta.

“Necessitem que Endesa ens ajudi també”, destaca Callau. L’alcalde subratlla que en aquests moments la prioritat és accelerar la donada d’alta del servei elèctric de les famílies vulnerables.