Les llums de Nadal llueixen al carrer del Mar des de diumenge passat. Mariona Sanz

Un regne de Taifes. Els comerciants del centre de Badalona no es posen d’acord ni per Nadal. La notable baixada de vendes que ha experimentat el sector en aquest darrer any ha motivat una divisió entre els carrers de Mar i Canonge Baranera respecte els de l’Associació Badalona Centre Comerç que té la intenció, precisament, de crear un centre d’excel·lència comercial.

Comerços del carrer de Mar i Canonge Baranera han decidit anar pel seu compte “per desavinences” i han encetat una agressiva campanya de Nadal que va començar el passat 24 de novembre amb noves plaques identificatives, la tradicional encesa de llums i diferents espectacles de carrer. Fins i tot, sota el títol de “Ho donem tot” han elaborat un calendari en què els botiguers de Canonge posen pràcticament despullats. Pels botiguers d’aquesta zona del centre, l’objectiu d’haver començat amb tanta antel·lació és fer com les grans capitals del món, Londres i Nova York, i encomanar la il·lusió per aquestes festes a tota la ciutadania mentre passegen pels seus carrers.

Des de l’Associació Centre comerç continuen “la seva cursa de fons”, segons diuen, allunyada de rivalitzar “amb unes quantes botigue que volen anar pel seu compte”. El dia 14 de desembre presentaran la seva campanya de Nadal que tampoc “deixarà indiferent a ningú”, en paraules del seu gerent, Marcel Formantí. Cartelleria nova, revista amb recomanacions de regals per Nadal i altres sorpreses que no ha volgut desvetllar. Tot i que, per aquest cap de setmana les llums de Nadal del Progrés i del centre ja engalanaran els seus carrers.

Per a ells la dinamització comercial va més enllà de les campanyes de Nadal i les xocolatades a peu de carrer. Aposten pel model anglosaxó dels Bids (Business Improvement Districts, aquí traduït com a peus): reforçar l’oferta, millorar la mobilitat, i fer permanentment campanyes de fidelització de clients.

L’última proposta que van fer els comerciants de Centre Comerç va ser un concurs el guanyador del qual seria assessorat per una ‘personal shopper’ i un val de 1.200 euros abotigues associades. Una proposta que van qualificar d’un èxit absolut de participació i que ja té guanyadora: Magda Andrés, que va renovar el seu armari acompanyada d’una estilista.