L’única línia que queda en funcionament és la RL3 entre Lleida i Cervera. Foto: Neus Bertola/ACN
El temporal ha obligat a suspendre completament el servei de trens de Rodalies de Catalunya, a excepció de l’RL3 entre Lleida i Cervera. Pel que fa als combois que ja estan circulant, Renfe ha assegurat que seguiran el seu trajecte establert fins a arribar a la seva destinació.
El pas dels trens ja es trobava interromput a les línies R2 sud i R4 sud i també als regionals que es dirigeixen cap al sud i cap a Lleida. A més, s’havia suspès el servei alternatiu per carretera dels regionals sud establert per les obres de Roda de Berà. Ara, l’operadora pública confirma que les restriccions s’amplien a tota la xarxa de trens de Rodalies per les circumstàncies meteorològiques adverses.
Afectacions des de diumenge
Segons informa l’ACN, des de diumenge a la tarda no hi ha servei a l’R13 entre Sant Vicenç de Calders i Lleida; a l’R14 entre la Plana de Picamoixons i Tarragona; a l’R15 entre Sant Vicenç de Calders, Valls i Reus cap a Móra; l’R16 entre Tarragona i Tortosa; i l’R17 entre Tarragona i Salou Port Aventura. L’Avant Exprés entre Barcelona i Tortosa tampoc funciona.
Les suspensions de les línies regionals del sud van arribar després que el Govern hagués restringit la mobilitat a nou comarques de les Terres de l’Ebre, el Camp de Tarragona i el Penedès a partir de la mitjanit i durant el dia de dilluns per l’alerta de fortes pluges en les pròximes hores.
El tall a les línies R2 i R4 sud s’ha adoptat aquest dilluns al matí després que s’activés l’avís vermell per risc molt alt per temps violent a les comarques de l’Anoia, l’Alt Penedès, el Baix Penedès, el Garraf i el Baix Llobregat.
El Baix Llobregat, en alerta
Per últim, a les 8:30h Protecció Civil ha enviat un avís a la població del Baix Llobregat i a les 10:30h als ciutadans del Barcelonès i el Garraf demanant que s’extremin les precaucions, s’evitin desplaçaments innecessaris i s’allunyin de rieres i barrancs. Posteriorment, l’operadora ha anunciat que s’anul·lava temporalment el servei a tota la xarxa menys a l’RL3.
Alerta DANA: Castelldefels tanca equipaments i suspèn l’activitat municipal per les inundacions Alerta al Baix Llobregat per pluges torrencials