La presentació de la nova campanya de promoció del comerç local. Foto: Aj.

L’Ajuntament de Badalona ha presentat aquest dilluns una nova campanya per promocionar el comerç local i el consum de proximitat. Sota el lema Badalona t’ho dona. Compra al comerç de Badalona, la iniciativa -que compta amb un pressupost inicial de 50.000 euros i el suport de diversos sectors afectats per la pandèmia del coronavirus- es difondrà per diversos mitjans de comunicació, xarxes socials i suports estàtics repartits per tota la ciutat.

“Com a administració hem de posar el nostre esforç per ajudar tots els badalonins i badalonines que ho estan passant molt malament per aquesta pandèmia. Som conscients que aquest ajut, sumats a altres que hem impulsat de suport als autònoms i petites empreses, no són la solució definitiva, però sí que és un pas per a remar tots junts en la mateixa direcció”, ha assenyalat al respecte l’alcalde Xavier García Albiol, que apunta que té “tota la lògica del món” que s’inverteixin recursos per animar els ciutadans a consumir als comerços locals.

Malgrat comptar amb la col·laboració -segons la versió oficial- de representants de sectors com l’hostaleria, els restauradors, els mercats municipals o els autònoms, la flamant campanya no ha estat consensuada en les diferents comissions de treballs que es van establir per poder acordar mesures per a la reconstrucció social i econòmica de la ciutat. Diversos grups municipals com ERC o els comuns han denunciat que la decisió d’impulsar aquesta campanya s’ha fet de forma “unilateral” sense comptar amb l’oposició ni amb les entitats representades en les taules de treball.

En la mateixa línia, des del grup de restauradors Forquilla Badalona han assegurat que no hi ha hagut cap mena de col·laboració amb el consistori a l’hora de promoure aquesta iniciativa i lamenten que la mesura arribi en un context de confinament municipal com l’actual.

Ajornen els consells Escolar i de l'Habitatge per desinformació