
Façana de la CIBA. Foto: Ajuntament de Santa Coloma
ERC de Santa Coloma de Gramenet ha expressat a través d’un comunicat la seva “profunda preocupació i rebuig” davant de l’acte Hablemos de mujeres, organitzat per Vox Santa Coloma en col·laboració amb l’Asociación de Mujeres por la Igualdad (AMPI), previst per al pròxim 20 de febrer a la CIBA.
La formació republicana considera una “contradicció flagrant” que un espai municipal destinat a la promoció de la igualtat de gènere aculli un esdeveniment impulsat per un partit que, segons ERC, manté una posició “contrària als drets de les dones i minimitza la violència masclista”. Vox, sigui com sigui, té representació al Ple municipal, amb dos regidors.
La regidora republicana, Gemma Espanyol, també ha manifestat el seu desacord a xarxes socials amb la cessió de la CIBA per a aquest acte i ha remarcat la incoherència que suposa permetre que Vox faci ús d’aquest equipament. “És una falta de respecte a totes les dones que han lluitat i continuen lluitant per la igualtat i els seus drets”, denuncia ERC.
L’Ajuntament respon
En declaracions a Línia Nord, fonts de l’Ajuntament de Santa Coloma defensen que davant la petició formal de l’espai i amb el que planteja la normativa vigent, no es pot prohibir l’ús d’un espai públic sense posar en “risc jurídic” al personal laboral i funcionarial que el gestiona.
No obstant això, el govern local assegura que si en aquest acte -com a qualsevol altre organitzat per una entitat o grup municipal- s’expressessin tesis o propostes que vulnerin els drets humans o puguin ser qualificats de misogínia o delictes d’odi, l’Ajuntament podria prendre les mesures jurídiques oportunes.
Signatura d’un compromís per evitar-ho
Davant d’aquesta situació, els republicans han instat l’Ajuntament a reconsiderar la cessió de l’espai i a garantir que es mantingui fidel als seus principis fundacionals, destinant-se exclusivament a la lluita contra el masclisme i la promoció de l’empoderament femení.
A més, ERC ha proposat a l’alcaldessa, Mireia González, la signatura d’un compromís entre tots els grups municipals i altres organitzacions polítiques de la ciutat en defensa de la democràcia, els drets i la diversitat. L’objectiu d’aquesta iniciativa és evitar que situacions similars es tornin a produir en el futur.
Els republicans també recorden que fa dos anys que demanen la modificació del Reglament Orgànic Municipal (ROM) per impedir que discursos que atempten contra els drets humans tinguin cabuda al Ple.
La CIBA de Santa Coloma celebrarà 5 anys com a referent en polítiques d’igualtat