Interior ambulància

L’accident del passat 11 de maig va deixar un nou mort. Foto: SEM

La pacificació de l’avinguda Martí Pujol al seu pas pel barri de Bufalà ha tornat a primera línia. L’atropellament d’una parella d’avis el passat 11 de maig a l’altura del carrer Filosofia tornava a encendre les alarmes entre els veïns i deixava una nova víctima mortal per a l’historial negre d’aquesta artèria badalonina. En els últims sis anys, fins a tres persones han perdut la vida en accidents de trànsit en aquesta via.

“Això ve passant des de fa molts anys i no només a Martí Pujol, també en altres carrers del barri. Molts conductors sembla que es pensin que segueixen a l’autopista”, explica Lídia Solé, presidenta de l’Associació de Veïns i Veïnes de Bufalà. L’entitat porta reivindicant la pacificació de l’avinguda des del 2016, sense que cap dels diferents governs municipals es decideixi a posar fil a l’agulla per solucionar la problemàtica. “Necessitem més semàfors, guals i senyals que indiquin que s’ha de reduir la velocitat. En definitiva, necessitem un pla integral per aquesta zona del barri”, apunta Solé, que assegura que ja estan treballant de la mà de la Federació d’Associacions Veïnals de Badalona (FAVB) per dur a terme pròximament algun tall reivindicatiu per reclamar mesures concretes a l’executiu encapçalat per Rubén Guijarro.

Un fenomen aïllat?

La protesta dels veïns de Bufalà compta amb el suport d’altres associacions veïnals com la del barri de Dalt la Vila, que recorda que aquest és un fenomen que també es repeteix en els laterals de l’autopista i en altres vies molt pròximes a escoles badalonines. Precisament, l’Associació de Famílies d’Alumnes de l’Escola Gitanjali -ubicada a la zona baixa de Martí Pujol- ha aprofitat l’ocasió per reclamar a través de les xarxes la transformació de l’entorn escolar en un “lloc segur” per evitar nous incidents.

En la mateixa línia fa temps que es pronuncien les famílies de les escoles Badalona Port i Ventós Mir, que insten el consistori badaloní a prendre mesures per pacificar les zones amb més densitat de centres educatius, tal com s’ha començat a fer, amb més o menys acceptació veïnal, als carrers Enric Borràs o Roger de Flor.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram