El badaloní Grup la Pau ha presentat aquest març les primeres dues ambulàncies completament elèctriques que operaran a l’estat espanyol. Aquests vehicles pioners -que tenen una autonomia de prop de 160 quilòmetres i es recarregaran a les instal·lacions de la cooperativa al municipi- s’utilitzaran per al transport sanitari no urgent i actuaran en l’àmbit urbà de la zona metropolitana nord i el Baix Maresme.

“Fins ara, en el sector hi havia alguns cotxes elèctrics, però eren de suport logístic o supervisió, no operatius. El nostre gran actiu és la nostra activitat i per això creiem que hem de fer passos endavant per implantar altres sistemes”, assenyala el president de la companyia, Vicenç Chicharro, que apunta que les condicions dels vehicles elèctrics ja són òptimes per començar a treballar jornades completes sense problemes.

Chicharro considera que l’aposta del Grup La Pau pel transport elèctric va més enllà del rendiment econòmic i que parla de la voluntat empresarial de ser més sostenibles i d’ajudar a preservar l’entorn. “Abans el transport sanitari no estava especialitzat i era més difícil preveure on estava l’inici del servei i on acabaria. La separació entre urgent i no urgent ens ha permès ser molt més curosos i encertats en els nostres pronòstics i l’experiència d’aquests anys ens ha portat a pensar com podem millorar el servei i contaminar menys”, explica el president, que recorda que ja l’any passat van apostar per la instal·lació de plaques solars al sostre de la seu de la companyia a Badalona.

En aquest sentit, malgrat la forta inversió inicial que suposen aquests vehicles elèctrics en comparació als de combustió, Chicharro preveu amortitzar el cost de les ambulàncies en uns cinc anys de funcionament i en funció de la durada i l’estabilitat dels concursos d’adjudicació de serveis que guanyi la companyia.

OBJECTIU: REPETIR LA FÓRMULA
El passat febrer coneixíem l’adjudicació en favor del Grup La Pau del servei de transport sanitari no urgent a Euskadi, en concret a les províncies d’Àlaba i Biscaia. La companyia guanyava el concurs convocat pel govern Basc i aconseguia un contracte de tres anys amb dos més prorrogables amb un pressupost total de prop de 112 milions d’euros.

“Per poder mantenir-nos amb certa tranquil·litat i no dependre d’una única via de negoci necessitàvem diversificar i expandir-nos. Ens vam fixar que era una comunitat que encaixava dintre del que nosaltres crèiem que buscàvem com a clients. Vam apostar per aquesta zona i ens ha sortit bé, hem fet dos concursos molt competitius i hem tingut la capacitat de guanyar-los”, assenyala al respecte Chicharro, que confia de poder repetir a Euskadi la fórmula que tan bé ha funcionat a Catalunya.