La obertura del centre comercial va coincidir amb la crisi econòmica. Arxiu

La supervivència del Club Joventut Badalona està més garantida que fa uns dies. I és que que l’entitat que dirigeix Jordi Villacampa ha pogut trobar comprador per la seva participació del centre comercial Màgic Badalona. Una empresa catalana vinculada a la família Sanahuja està disposada a fer-se amb el 24,95% dels títols del centre que pertanyen al club per una xifra que rondaria els tres milions d’euros. Amb aquest pas, la Penya (immersa en un concurs de creditors des de l’any passat), podrà eixugar part del deute que té pendent i encarar el futur en millors condicions. La venda d’aquest paquet d’accions ha de superar però un últim tràmit: rebre el vist-i-plau de la Fundació Badalona Capital Europea del Bàsquet. Si la operació tira endavant, la venda de tots els títols del Màgic Badalona hauran suposat uns ingressos d’uns 15 milions d’euros pel club. Tot i que el Joventut es desvinculi del centre comercial conservaria el servei de manteniment del Pavelló Olímpic mitjançant una concessió, despesa que ascendeix a uns 700.000 euros anuals, un aspecte que des del club s’ha valorat positivament.

TRES VALUOSOS ACTIUS

El Joventut encara poseix tres actius que l’han d’ajudar -si es gestiona bé la seva venda- a sortir del concurs de creditors. Actualment és propietari d’un terreny al barri de Canyet (on es va especular que es construiria una escola diferenciada), i d’un altre al Mas Ram. A part d’aquestes parcel·les, és el titular del 90% de les accions del Club Esportiu Mas Ram. El Màgic va obrir el 2008 en uns terrenys municipals i els seus impulsors són el Joventut i Sacresa.