Membres de la Plataforma Sant Roc Som Badalona i de la Xarxa Solidària de Badalona reparteixen lots d’aliments entre els veïns. Foto: Plataforma Sant Roc Som Badalona

L’inici aquest dilluns del termini per demanar l’Ingrés Mínim Vital ha agafat a contrapeu a la xarxa d’entitats de Badalona. Encara immersos en pal·liar els efectes de la greu crisi alimentària que pateix la ciutat, els voluntaris han vist com els dubtes i la falta d’assessorament i mitjans esdevenen en molts casos un obstacle a l’hora de realitzar els tràmits per sol·licitar l’ajuda estatal.

“El procediment té una certa complexitat i no tothom sap defensar-se amb les xarxes”, apunta Carles Sagués, portaveu de la Plataforma Sant Roc Som Badalona. Només en una setmana, aquesta entitat ja ha rebut desenes de trucades de veïns preguntant com s’ha de fer la gestió i demanant ajuda. “Cal informació clara i un procés d’ajuda amb els tràmits. Nosaltres estem fent aquest assessorament a peu de carrer, però demanem a l’Ajuntament que s’hi posi i habiliti oficines en dos o tres punts de la ciutat per poder fer l’acompanyament presencial”, assenyala Sagués, que també proposa que es posi a disposició de la ciutadania un telèfon informatiu exclusiu, tal com ja es va demanar amb les beques menjador, un altre procediment que va generar gran confusió entre les famílies a l’inici de la pandèmia.

Malgrat el desconcert inicial de molts veïns, que també s’ha vist alimentat pel col·lapse del servidor habilitat per poder fer els tràmits, algunes persones ja han aconseguit completar amb èxit el procés per demanar l’Ingrés Mínim Vital i presumeixen agraïts de la notificació oficial que han rebut als seus mòbils.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram