
Muntatge d’una guingueta a Badalona. Foto: Línia Nord
Les fortes pluges i els temporals que han afectat el litoral metropolità durant el mes de març han tingut un impacte directe en la preparació dels serveis de platja a diversos municipis metropolitans, entre ells els del Barcelonès Nord. L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), de fet, ha hagut d’adaptar el muntatge de les infraestructures i dur a terme actuacions especials per minimitzar els danys de l’onatge i garantir la seguretat.
Entre les mesures preses, l’AMB ha obert espais cap al mar per evitar inundacions i ha retirat algunes passeres que podrien resultar afectades pel fort onatge. A més, la pluja ha fet augmentar el cabal del riu Besòs, cosa que ha incrementat la presència de residus al litoral del municipi. Per aquest motiu, s’ha intensificat la neteja a la zona, especialment per eliminar els residus arrossegats pel riu i els hidrozous, meduses conegudes com a barquetes de Sant Pere.
L’AMB ha destacat que el març ha registrat fins a 15 dies de pluja i set jornades amb onatge superior als dos metres, una situació més pròpia de la tardor que de la primavera.
Aquest fet ha endarrerit el calendari de muntatge dels serveis, tot i que l’organisme garanteix que ja s’ha posat en marxa el dispositiu per a la instal·lació de dutxes, lavabos, mòduls de salvament i altres infraestructures per a la temporada de bany.
Sant Adrià és un dels municipis afectats, però també Badalona i Montgat han patit alteracions en el muntatge dels serveis de platja. En aquests casos, l’estretor de les platges provocada per la regressió imparable de la sorra dels darrers anys ha obligat a canviar d’ubicació alguns mòduls de salvament, lavabos i passeres.
La incògnita de la platja de Montgat: hi haurà sorra?