El carrer de Mar, un gran eix comercial de la ciutat. Foto: Línia Nord
Els comerciants de Badalona Centre lamenten que aquesta primavera no es faci una nova edició dels BadaBons, tot i l’èxit de les campanyes anteriors. El president de Badacentre, Cintu Gubern, assegura que no en saben res i que, per la data en què estem, ja no creu n’hi hagi a la primavera. “No crec que tornin fins a l’octubre, perquè necessiten dos mesos per preparar-ho”, explica a Línia Nord Gubern.
El comerciant recorda que el 2022 i el 2023 es van fer dues edicions en només sis mesos, mentre que en els últims dos anys només se n’ha fet una. “No entenc per què no es repeteix quan ha funcionat tan bé”, lamenta. De fet, Gubern assegura que qualsevol època de l’any seria bona “tenint en compte l’estat del comerç”, però que les èpoques ideals són el maig, l’agost i desembre. “En aquestes dates s’aprofitarien els canvis de temporada, les Festes de Maig i Nadal”, justifica Gubern.
Consultades per Línia Nord, fonts municipals asseguren que, davant l’èxit de l’última campanya, els bons de consum es repetiran, però que encara no s’ha fixat cap data. Mentrestant, el sector comercial recorda que els consumidors continuen preguntant quan es farà la pròxima campanya. “Els comerciants volem els bons perquè venem més, però sobretot perquè la gent els demana”, insisteix Gubern.
Devolucions de diners
Pel que fa a la gestió de l’última edició, l’Ajuntament informa que la devolució dels imports no gastats dels Badabons ja s’ha completat. En total, es van haver de tramitar unes 1.400 devolucions, un procés que es va allargar perquè s’havien de fer una per una. Tot i això, el consistori afirma que a finals de febrer ja estaven totes fetes. Segons fonts municipals, pràcticament no hi ha hagut queixes, més enllà d’algunes consultes de ciutadans que no havien identificat la devolució perquè se’ls ingressava des de PIMEC.
En aquest sentit, Gubern ha lamentat que s’inclogués la clàusula de devolució dels diners no gastats, cosa que no s’havia fet fins ara. “Penso que s’han complicat la vida. Abans, si algú perdia els diners, era problema seu. Tenien un mes i mig per gastar-los”, etziba. A més, creu que molts ciutadans ni tan sols saben que se’ls ha retornat l’import.