La setmana passada l’Ajuntament de Badalona anunciava a bombo i plateret que havien procedit a donar de baixa del padró municipal a un total de 466 persones (la majoria d’elles d’origen estranger) que es trobaven inscrites indegudament. Segons l’actual alcalde, Xavier Garcia Albiol, aquest procediment “es farà de manera regular”, ja que el control de les persones inscrites indegudament al padró “és una prioritat per al nou govern municipal”. El nou govern assegura que en els darrers anys hi ha hagut un descontrol en l’empadronament i ara cal “posar ordre”. Aquesta notícia va sortir publicada a la majoria dels mitjans de comunicació: premsa escrita, ràdios i televisions. La pregunta que ens caldria plantejar és: era noticiable? Està clar que en el mercat comunicatiu, uns venedors (empreses; ong’s; partits polítics; governs etc) ofereixen el seus productes a uns compradors (mitjans de comunicació), però com passa quan vas a la plaça, no cal ni s’ha de comprar de tot. En aquest sentit, recomano la lectura d’un article publicat pel cap de CiU a Badalona i nou diputat, Ferran Falcó, en la seva plana web (cal dir també que ICV va pronunciar-se en termes similars). Tot i que Falcó pugui tenir un interès polític, no li falta raó quan apunta que donar de baixa del padró a ciutadans que no compleixen els requisits formals és una pràctica habitual a tots els ajuntaments del país, i que durant el mandat passat es va procedir a eliminar del cens a més d’un miler de badalonins mitjançant decrets (consultables al Butlletí Oficial). Per tant, la notícia hauria de ser per què el padró municipal és un desgavell. El Partit Popular, però, ha aconseguit -com va fer durant la campanya- que fos notícia allò que li interessava. Es constata doncs, com en tant sols un mes al govern el PP ha aconseguit implementar el seu model comunicatiu a la institució. Li haurem de demanar feina i honestedat; i als mitjans, cura i reflexió.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram