El Màgic, amb més usuaris que mai. Mariona Sanz

El Centre Comercial Màgic Badalona ha augmentat el nombre de visitants coincidint en un any en què ha obert noves botigues i ha realitzat diverses activitats precisament per atraure nous clients. Sense tenir en compte encara les dades de la campanya de Nadal, el 2010 va tancar les portes amb un increment del 15% en el nombre de visitants que es van apropar al Màgic Badalona, una dada que la direcció del centre valora molt positivament perquè considera que han crescut “en tots els sentits”.

Al llarg de l’any 2010 han alçat la persiana per primera vegada botigues com United Colors of Benetton, Sport 333, + Vision o Vietnam Nails, i estands com Joyas Rochao o Outled Book, entre d’altres.

A banda de l’opció comercial, des del Màgic Badalona han volgut potenciar l’oferta d’oci familiar. Així, han acollit el certamen Top Model of the World, una exposició sobre els Beatles, una concentració de cotxes clàssics, un taller per a senyores cosidores o mercats de productes artesanals. A més, han celebrat el segon aniversari del centre amb el sorteig d’un creuer.

El Màgic Badalona es va inaugurar l’octubre de 2008. Va néixer amb la voluntat d’esdevenir un parc temàtic dedicat al món de l’esport i, concretament, al bàsquet. En aquest sentit, compta amb nou pistes de bàsquet, que gestiona el Joventut, un dels kàrtings indoor més grans d’Europa amb més de 500 metres de pista i un gimnàs de 4.000 metres quadrats.

OPOSICIÓ DEL PETIT COMERÇ

Des dels seus inicis, el Màgic Badalona ha tingut l’oposició del petit comerç de barri, especialment del barri de la Salut però també de la resta de la ciutat que veia com s’afegia una nova oferta de centres comercials a la ja existent de Montigalà, i als també molt propers de Diagonal Mar, la Maquinista o Heron City.

Des de l’Associació de Comerciants de la Salut, el seu responsable Rafael Pavón admet que el centre Màgic Badalona perjudica els seus interessos com a comerç de proximitat, especialment en sectors com el tèxtil o el calçat, pels quals els centres comercials suposen una competència directa molt forta. Alerta, a més, que l’arribada del Corte Inglés pot acabar d’ensorrar el petit comerç de la ciutat, pel que és molt complicat competir amb igualtat de condicions amb els grans centres comercials.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram