El carril bici ha despertat les crítiques de Junts Tiana. Foto: Twitter (@isaactiana)

El grup municipal de Junts per Tiana va qüestionar a la darrera sessió del Ple, que es va celebrar dimarts, les obres del nou carril bici per la Riera de Tiana. L’Ajuntament, però, el defensa com una mesura important per caminar cap a una mobilitat més sostenible. El debat, de moment, queda obert.

SENSE CONNEXIÓ AMB RENFE
La principal queixa de Junts per Tiana és que el projecte s’ha tirat endavant sense un acord amb l’Ajuntament de Montgat i, per tant, la via pedalable desapareix un cop s’acaba el terme municipal de Tiana, sense connectar amb l’estació de Renfe, el qual era un dels seus principals objectius.

La regidora d’urbanisme, Núria García, recorda a Línia Nord que la iniciativa del carril bici “no és només de l’Ajuntament”, sinó que es tracta d’un projecte de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). L’entitat supramunicipal subvenciona bona part de la construcció de la via, però són els ajuntaments els que decideixen quin carril prioritzar. I en el cas de Montgat, el consistori ha prioritzat la via pedalable de l’N-II.

Tot i això, la regidora afirma que el projecte per unir el carril bici de Tiana amb l’estació de tren “està redactat i s’ha de treballar”.

SOBREDIMENSIONAT?
El projecte té un cost total de 198.000 euros, dels quals 106.000 els paga l’AMB. Des de Junts per Tiana consideren que és una obra “sobredimensionada” i que hi ha “altres prioritats”.
García, però, defensa que l’obra està aprovada des del 2017 i en el seu moment cap grup municipal va presentar al·legacions.

Junts per Tiana assenyala també que per estalviar-se diners i buscar una solució més senzilla s’hauria pogut convertir el carrer en “una zona 30 en què hi conviuen vianants, bicicletes i cotxes”.

Però la regidora d’urbanisme deixa clar que els criteris tècnics es van posar des de l’AMB. “La intenció no és quedar bé amb ningú, sinó vetllar per la mobilitat sostenible”, assegura García.