L’Agrupació del Comerç i la Indústria de Santa Coloma de Gramenet ha impulsat en col·laboració amb l’Institut Ramon Berenguer IV i el CNL L’Heura una nova iniciativa per fomentar el comerç local a través d’un joc de paraules. La proposta -que compta amb la participació d’una trentena d’establiments comercials del municipi- consisteix a identificar una paraula intrusa en uns cartells amb altres mots que s’ubicaran als aparadors dels comerços.

Segons informa el col·lectiu en un comunicat, la iniciativa s’allargarà del 7 al 17 de juny i com a premi es sortejarà entre tots els participants una Targeta Ciutat de l’Agrupació del Comerç i la Indústria per valor de 40 euros. El mecanisme per participar és senzill: cada establiment tindrà un cartell a l’aparador amb diverses paraules relacionades amb el seu sector d’activitat i només una no encaixa amb la resta. La ciutadania ha d’identificar aquest mot discordant i ha d’introduir-la en un formulari al qual es pot accedir via un codi QR o un enllaç.

L’objectiu de la proposta és fomentar el comerç de proximitat i l’ús del català, alhora que posa en valor la formació adquirida per l’alumnat de l’Institut Ramon Berenguer IV, que s’encarregarà del disseny dels cartells.