Els comerciants estan fent descomptes entorn del 50%. Foto: Arxiu

En plena digestió dels torrons els comerciants han començat unes rebaixes que esperen que segueixin en la línia d’una campanya de Nadal que sembla haver marcat un punt d’inflexió. “Encara estem recollint dades, però calculem que hem augmentat al voltant d’un 2-3% les vendes respecte de l’any passat”, explica a aquesta publicació Emiliano Maroto, president de l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya (ABCC). “S’ha trencat la dinàmica de baixada”, afegeix en aquest sentit.

Una bona valoració que esperona el sector de cara a les rebaixes d’hivern, les quals seran, si no hi ha grans canvis, les últimes que començaran per llei el 7 de gener. I és que la Generalitat ja ha aprovat l’avantprojecte de llei catalana de comerç que dóna llibertat als comerciants per fer rebaixes quan vulguin, tot i recomanar les temporades tradicionals d’hivern i estiu.

Amb tot, Maroto augura que les vendes de les rebaixes creixeran en la línia de Nadal, però confirma que el que es va vendre durant el Black Friday “s’està deixant de vendre ara”. “La gent té el pressupost que té”, reconeix.

INICI FULGURANT
Com passa cada any, les rebaixes han arrencat amb molta força. Enguany, el fet que comencessin en cap de setmana ha ajudat que els compradors sortissin al carrer a la caça de gangues –sobretot pel que fa a roba i calçat– com una activitat més de Nadal.

L’èxtasi consumista, però, anirà a menys a mesura que passin les setmanes. “Les rebaixes duren tres mesos, però són molt més intenses durant les dues primeres setmanes”, explica al respecte Marato.

Qui també ha valorat molt positivament l’inici de la campanya de descomptes han estat les grans superfícies. L’Asociación Nacional de Grandes Empresas de Distribución (ANGED) confia que aquest període sigui la culminació d’un any molt positiu de vendes.

CREIX L’OCUPACIÓ
L’optimisme