La campanya de rebaixes s’allargarà fins al març. Foto: Arxiu

Any nou, vida nova. Aquest és el mantra que es repeteixen els botiguers per encarar les rebaixes d’hivern que van arrencar diumenge dia 7, després de la ressaca d’un Nadal que sembla haver cobert les seves expectatives i que ha fet oblidar, en part, uns mesos finals del 2017 inestables per la situació política.

Així ho expressa el secretari general de l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya (ABC), Emiliano Maroto, que malgrat que no té encara dades definitives xifra l’increment de les vendes de Nadal “entre el 4 i el 5%”. “Ha estat bastant positiva”, resumeix, i celebra que gràcies a aquesta millora dels resultats “s’ha recuperat la caiguda de l’octubre” provocada per la tensió política arran de l’1-O.

De totes maneres, cal seguir treballant per sortir del sotrac. En aquest sentit, els comerciants fan gala de la seva tenacitat i tornen a posar tota la carn a la graella per vendre més durant les rebaixes, fent bona aquella dita que resa que “al mal temps, bona cara”. Literalment. I és que les baixades de temperatures previstes per a les pròximes setmanes poden ajudar a vendre més roba d’abrigar, la qual no havia tingut sortida a causa de la tardança en l’arribada del fred, cosa que ha generat que hi hagi molt estoc.

És per aquesta raó que els comerciants tenen motius per ser optimistes de cara a la campanya de rebaixes. De fet, Maroto augura que vendran un 4% més respecte de l’any passat.

SENSE CONSENS
Unes rebaixes que van arrencar de manera oficiosa el 7 de gener, ja que la nova llei de comerç no estableix un inici normatiu de la campanya i permet fer descomptes al llarg de tot l’any. Com cada any, hi ha hagut polèmica amb les grans cadenes que han avançat els descomptes, tot i que Maroto treu ferro a la situació. “Han avançat les rebaixes les grans marques, però entre la resta de comerços hi ha consens per arrencar-les el dia 7”, considera. Sigui com sigui, Maroto defensa amb fermesa les dates tradicionals d