Les terrasses han estat força buides durant les hores de més calor però s’han omplert força durant els vespres. Foto cedida

La reobertura de les terrasses amb el pas a la fase 1 de la desescalada ha marcat un abans i un després per molts establiments de Badalona.

“Després de més de dos mesos tancats i sense ingressos, ara sembla que tots els dies són dissabte. La gent està molt il·lusionada, però també hi ha molta incertesa pel que fa al futur”, assegura el president de Forquilla Badalona, Edgar Sánchez. El líder d’aquest grup de restauradors considera que encara s’ha d’esperar uns mesos per poder quantificar l’impacte real de la crisi provocada pel coronavirus i assenyala que també s’ha de tenir en compte que molts negocis juguen amb desavantatge pel fet de no tenir accés a terrassa. “Seria enganyós pensar que perquè les terrasses estan plenes tot anirà rodat. Amb aforaments tan petits és complicat que els números surtin”, apunta Sánchez.

Segons l’últim informe de la patronal de comerç Pimec, gairebé el 30% dels negocis de restauració del Barcelonès Nord no tornaran a obrir a causa del cop econòmic que ha suposat la pandèmia i els que ho puguin fer veuran reduïda la seva facturació en prop del 70%. Davant d’aquest desolador panorama, restauradors i comerciants coincideixen en la necessitat d’aplicar mesures urgents de compensació de pèrdues, però sobretot posen el focus en les polítiques de promoció de Badalona i de la seva oferta de comerç i restauració. “Hem de treballar plegats per pensar com fem que la ciutat sigui més atractiva perquè els badalonins no pensin en anar a Barcelona”, remarca el president del grup de restauradors, que emplaça el govern de Xavier García Albiol a conformar una taula amb els diferents actors econòmics locals per avançar en la reactivació del mercat.

En la mateixa línia es pronuncia el president de la Federació de Comerciants de Badalona, Cinto Gubern, que confia en el “sentit comú” del consistori per establir ajuts tant pels grans negocis com pel petit comerç. Entre les propostes que té l’Ajuntament sobre la taula hi ha la creació d’un segell de qualitat pels establiments de la ciutat o un paquet de benvinguda per als visitants.

Etiqueta blava

La Federació de Comerciants de Badalona ha impulsat aquesta iniciativa per certificar el compliment de les mesures sanitàries i alhora promoure el comerç local.