Un equip de Bombers de la Generalitat desinfecta la residència Ca n’Amell de Premià de Mar. Foto: Twitter (@bomberssav)

Una seixantena de famílies de la residència Ca n’Amell de Premià de Mar s’estan organitzant per emprendre accions legals contra l’empresa gestora del geriàtric. Segons defensen els afectats, no només s’hauria ocultat informació sobre el nombre real de casos positius per part de la direcció de l’equipament, sinó que també s’hauria donat un tracte “infrahumà” als usuaris. “Hem de denunciar per la memòria dels més de 80 avis morts, pels interns que encara queden al centre i per intentar canviar el model de gestió de les residències. Si no ho fem, això ens podria passar a nosaltres en un futur”, explica Ramiro Berrocal, líder i portaveu de la plataforma d’afectats.

Les últimes dades a les quals han tingut accés els familiars parlen de més de 80 morts i del contagi del 90% del total de 200 interns que vivien al geriàtric. “Ens vam assabentar que alguna cosa no anava bé quan l’alcalde de Premià va denunciar públicament que no tenien informació de l’estat dels residents de Ca n’Amell. A nosaltres l’única notificació que ens arribava per part de la direcció parlava de dos casos amb possibles símptomes. Tot era mentida”, assenyala Berrocal, que va perdre el seu pare a la residència i apunta que els interns infectats ni tan sols estaven aïllats i que el personal no utilitzava el material de protecció adequat.

El portaveu -que compta amb el suport del consistori i que està acabant de recavar informació per poder presentar la denúncia contra la gestora- fa una crida a la resta de les prop de 200 famílies del geriàtric perquè s’uneixin a la causa a través del grup de coordinació a Facebook. Des del passat 21 d’abril, la gestió temporal del centre està en mans del Consorci Sanitari del Maresme, després que el Servei Català de la Salut constatés que la direcció de la residència no complia els requisits mínims per l’atenció sanitària dels usuaris i per l’aïllament dels interns infectats per coronavirus.