Vilassar de Mar

Façana de l’Ajuntament de Vilassar de Mar. Foto: Albert Segura/ACN

Babord (Comuns i CUP), el PSC i ERC han registrat aquest dimarts una moció de censura contra l’alcaldessa de Vilassar de Mar (Maresme), la juntaire Laura Martínez. L’oposició d’esquerres ho justifica davant el “deteriorament de l’Ajuntament per falta d’un lideratge ferm i coherent”, una situació que diuen que s’ha accentuat des que a finals de gener els tres regidors d’ERC van sortir del govern. Ara, els republicans se sumen a la moció de censura per fer fora el “desgovern” de Junts, a qui retreuen tenir infradotada la plantilla de personal municipal o una mala planificació dels equipaments, entre altres. Junts, al seu torn, ha criticat el pacte i ha augurat que es posarà el consistori “al servei del dogmatisme de l’extrema esquerra”.

Els signants de la moció de censura consideren que el municipi ha arribat a una situació “límit i insostenible” i acusen el govern de Junts d’una “deixadesa de funcions” que ha provocat que encara no hi hagi pressupostos pel 2025. Els partits d’esquerres sumen onze dels 21 regidors del ple i s’erigeixen en “alternativa per crear una nova il·lusió i reorientar la política municipal a una millor gestió i servei públic”. “Un nou govern que treballi des del consens i amb els acords més amplis possibles”, defensen.

“Profund rebuig”

Per la seva part, Junts -des del gener governa amb nou regidors- ha expressat la seva “profunda disconformitat i profund rebuig” a la moció de censura. Asseguren que d’ençà de les eleccions municipals Vilassar “ha avançat com feia anys que no avançava” i acusa les esquerres de fer un “pacte de perdedors”. Els juntaires auguren que l’acord per fer fora Martínez “convertirà l’Ajuntament en una eina al servei del dogmatisme de l’extrema esquerra amb suports que sorprenen propis i estranys”.

Junts insisteix que van ser “incontestablement” els més votats el maig del 2023 i mostren el “suport absolut i sense fissures” a l’alcaldessa i tots els regidors. “La ciutadania, en última instància, prendrà nota de les formes de fer política i tornarà a decidir el maig de 2027 quin ha de ser el futur de Vilassar de Mar”, adverteixen, per afegir que la tria serà “si s’ha de construir des de la il·lusió i la inclusió o des de l’extremisme i la censura”.

El debat de la moció de censura serà en un ple extraordinari el 25 de març a les 12 h.

L’ombra de la moció de censura planeja sobre Vilassar de Mar
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram