Si la tercera pista s’allarga pel sud, afectaria la zona del Remolar. Foto: Arxiu

L’Ajuntament rebutja l’ampliació de la tercera pista de l’Aeroport. Ni cap a la Ricarda, al Prat, ni cap a la zona del Remolar, on hauria d’ocupar terrenys de Viladecans. Així ho van acordar tots els partits del Ple, després que Esquerra presentés una moció que es va acabar convertint en una declaració institucional, ja que tots els partits hi van donar suport.

El document es mostra en contra de la desaparició d’un hàbitat protegit, d’alt valor ambiental, social i de biodiversitat. Per això demana a Foment, a AENA i a la Generalitat que es revisi el Pla Director Urbanístic de l’Aeroport per protegir l’entorn natural que l’envolta i que, per fer-ho, s’aposti per crear un sistema integrat amb els aeroports de Girona, Reus i Lleida.

Aquest acord de tots els partits xoca amb la postura que mantenia l’alcalde Carles Ruiz al febrer, quan en una reunió que va mantenir amb el president d’AENA, Maurici Lucena, va proposar allargar la tercera pista cap a Viladecans, afectant els terrenys del Remolar.

D’aquesta manera, el Ple de Viladecans s’uneix al del Prat i a la Comissió de Territori del Parlament, que ja han votat en contra d’ampliar la tercera pista de l’Aeroport.

QUE NO S’ATURI
Qui insisteix a mantenir el projecte és la Cambra de Barcelona, que demana a AENA que no freni les inversions que tenia previstes per l’Aeroport per culpa de la pandèmia.

Per aquesta institució, les prioritats són la construcció de la terminal satèl·lit i l’ampliació de la tercera pista, que afectaria espais naturals del Delta.