En els terrenys de la Ricarda s’hi ha de fer una nova terminal. Foto: AENA

La proposta d’AENA per allargar 500 metres la tercera pista de l’Aeroport preveu destruir l’estany de la Ricarda, una zona natural protegida per la Unió Europea a través de la Xarxa Natura 2000. Per compensar aquest impacte sobre el territori, l’alcalde Carles Ruiz va oferir protegir a canvi terrenys de la ciutat. Ruiz va fer la proposta al president d’AENA, Maurici Lucena, en una reunió que van mantenir el 28 de febrer a l’Ajuntament.

Però aquesta idea no té ni tan sols el suport de tot el govern municipal, ja que Viladecans en Comú s’hi va mostrar en contra després de conèixer-la a través dels mitjans de comunicació. De fet, els comuns, que formen part del govern tot i que el PSC té majoria absoluta, asseguren que no han parlat amb els socialistes sobre la posició institucional del govern municipal respecte a l’ampliació del Prat, però manifesten que ells hi estan en contra.

Esquerra Republicana també està en contra de la proposta de Ruiz, que considera un “canvi de cromos”.

LA GENERALITAT, EN CONTRA
Un dels últims a oposar-se a l’allargament de l’Aeroport ha estat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. En un sopar al Prat, Calvet va explicar que la Generalitat defensarà els espais naturals protegits de la Ricarda i la Remunta i per això aposta per connectar l’aeroport del Prat amb els de Girona i Reus per crear un model aeroportuari integral.

En aquest sentit, en el Ple del Prat que es va celebrar a principis de mes, tots els partits van votar en contra de l’ampliació de la tercera pista de l’Aeroport.