Només dos de cada tres trens que passen per la ciutat s’aturen a l’estació. Foto: ERC Viladecans

Viladecans és el municipi amb més població de totes les que travessa l’R2 Sud fins a Sant Vicenç de Calders, però només dos de cada tres trens que circulen per aquesta línia de Rodalies paren a la ciutat. Això passa perquè, a diferència dels pobles del voltant, la parada de Renfe és un baixador i no una estació. Per resoldre aquesta anomalia i augmentar la freqüència de trens que paren a la ciutat, el grup municipal d’Esquerra proposa convertir el baixador en una estació convencional. A més, també posen sobre la taula el desdoblament de les vies, que permetria millorar la freqüència de trens de Rodalies sense interrompre el pas dels combois de llarga distància i de mercaderies.

Els republicans, que recorden que amb la construcció del centre comercial es van allunyar els pilars del pont, cosa que permetria encabir dues noves vies a l’estació sense grans impediments, expliquen que amb més trens creixeria el nombre de gent que utilitzaria aquest transport públic, però, a la vegada, es reduirien les aglomeracions a l’estació.

ERC ho ha proposat a través de les al·legacions que ha presentat al Pla director d’Infraestructures 2021-2030, que recull quines han de ser les inversions per millorar la xarxa de transport la pròxima dècada. Qui també ha presentat al·legacions al PDI és el govern municipal, que a més de reclamar les mateixes millores per a l’estació de Rodalies, també lamenta que el document no tingui com una de les principals prioritats el projecte del ‘Metro del Delta’, la línia de Rodalies que ha de connectar Castelldefels, Gavà i Viladecans amb Cornellà, per millorar la connexió en tren entre aquests municipis sense haver d’anar a Barcelona.