Les pantalles de la T1 amb alguns dels vols cancel·lats per l’ocupació de l’aeroport. Foto: Xavier Toscano / ACN

Allargar la pista que hi ha més a prop del mar perquè hi puguin aterrar i enlairar-se avions més grans i arribar a les 90 operacions per hora amb un impacte acústic més reduït. Aquesta és la proposta que fan des de la Cambra de Comerç a AENA, el gestor de l’aeroport, per augmentar el trànsit aeri al recinte del Prat.

La idea la va presentar Joan Canadell, president de la Cambra, a Maurici Lucena, conseller delegat d’AENA, en una reunió que van mantenir el 30 de setembre per parlar sobre la gestió dels aeroports catalans.

Qui també reclama parlar sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat “sense línies vermelles i sense postures inamovibles” és Javier Gándara, president de l’Associació de Línies Aèries (ALA). En una roda de premsa recollida per diferents mitjans, el representant d’aquesta patronal considera que cal analitzar els diferents projectes que hi ha per veure’n els avantatges i els inconvenients i considera que no hi ha cap opció perfecta.

OPOSICIÓ LOCAL
Davant d’aquestes declaracions, l’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, es va mostrar preocupada en una trobada amb l’Associació de Veïns de Gavà Mar.

En aquest sentit, Sánchez va dir que des de l’Ajuntament continuaran defensant el seu posicionament i “la necessitat d’establir estratègies conjuntes per mantenir l’actual configuració”.

A més, el consistori s’ha sumat al manifest que diferents entitats i associacions veïnals han signat, com es recollia a l’última edició de Línia Mar. L’Ajuntament també considera que no es pot fer cap modificació a l’operativa de pistes actual que vagi “en detriment de la qualitat de vida dels veïns i veïnes”.

Qui també s’oposa a les ampliacions sense consens és l’alcalde del Prat, Lluís Mijoler, que assegura que l’aeroport ja no es pot expandir més territorialment i que cal adaptar l’operativa de vols perquè tingui el menor impacte acústic i mediambiental possible. Aquests són els temes que Mijoler vol parlar amb Maurici Lucena, conseller delegat d’AENA, en una reunió.

Milers de ciutadans ocupen l’aeroport contra la sentència

155 vols cancel·lats entre dilluns 14 i dimarts 15. Aquesta va ser una de les conseqüències de l’ocupació de l’aeroport que van protagonitzar milers de ciutadans convocats per Tsunami Democràtic.

Es tracta de la principal protesta que es va organitzar el mateix dilluns, poques hores després que es fessin públiques les sentències del judici del Procés, que condemnen a un total de 100 anys de presó els diferents líders polítics i socials independentistes.

L’ocupació de l’aeroport va acabar amb més d’un centenar de ferits per les càrregues dels Mossos i la Policia Nacional, que van treure un ull a un manifestant perquè van utilitzar pilotes de goma.

Els veïns i veïnes dels municipis del Delta també van ser protagonistes d’altres accions, com la marxa que, divendres 18, va sortir des de Castelldefels per arribar a Barcelona després de passar per Gavà, Viladecans i El Prat. Aquesta marxa es va trobar amb les altres cinc columnes que havien sortit de la resta del país.