
Ja es poden apreciar les principals vies i infraestructures. Foto: Ajuntament de Sant Boi
El malson està a punt de finalitzar, i les obres de l’autovia B-25 albiren la seva fi. Aquest dilluns, de fet, han obert el tram central del nou vial, amb un carril per sentit. Es tracta d’un dels trams de la futura B-25, que ha d’enllaçar la C-32 i l’A2 per descongestionar la rotonda de la Parellada, reduir el trànsit rodat pel nucli urbà de Sant Boi i, en general, millorar la mobilitat al Delta.
El projecte, però, ha patit greus retards des que va ser projectat el 1992, en plena febre olímpica. Tanmateix, diversos contratemps han provocat que les obres quedessin aturades durant anys. Un símbol d’aquest estancament eren les famoses columnes que els conductors veien al sector mar quan circulaven per la zona i que van ser enderrocades la tardor del 2023.
Finalitzaran aviat
Sigui com sigui, els treballs avancen a bon ritme i les administracions implicades calculen que les obres de l’eix principal de la nova autovia podrien finalitzar abans que acabi l’any, tot i que el 2026 continuarien algunes feines més per enllestir-ho tot. Ara per ara, els conductors s’estan trobant, a l’altura del pont del riu, dos carrils: un que dirigeix el trànsit cap a la nova B-25, i un altre que el desvia cap a la nova rotonda de l’Oasis.
L’Ajuntament, per evitar possibles retencions a la C-245, recomana que els vehicles que vinguin des de Cornellà cap a Castelldefels a través de la C-32, que facin servir l’A2 fins al seu enllaç amb la C-32, a l’altura de l’Splau. Per als qui vulguin sortir de Sant Boi per anar direcció Cornellà, recomanen sortides alternatives com ara el carrer Alacant, la rotonda del Viena i la de les ovelletes de Sant Vicenç. A més, també han començat els treballs per soterrar les línies elèctriques d’Endesa que hi passen.
L’enderroc de les torres impulsen les obres de la variant de Sant Boi