La proposta pretén construir una plataforma sobre el mar. Foto: Arxiu

La caixa dels trons la va obrir Pau Relat, president de Fira de Barcelona, durant una conferència que va oferir a Barcelona Tribuna a mitjans de març. Tal com va recollir l’ACN, Relat va dir que veuria amb bons ulls construir la quarta pista de l’Aeroport del Prat sobre el mar perquè això permetria que les instal·lacions funcionessin les 24 hores del dia, convertint la instal·lació en un “hub internacional de primera magnitud”, amb l’augment de trànsit que això comportaria.

OPOSICIÓ FRONTAL
En conèixer la proposta llançada per Relat, l’Ajuntament va publicar una nota de premsa on s’oposava a qualsevol ampliació de l’aeroport que no tingués en compte el territori.

En aquest sentit, el consistori va explicar que l’ampliació de les instal·lacions estan marcades pel Pla Director i que, si algú té alguna altra proposta que no està contemplada, “s’hauria de fer sota el paraigua del nou Pla Director i amb el consens del món local”.

Per això, el govern local defensa l’actual operativa amb pistes segregades que es va pactar amb els municipis del territori i que preserva el benestar dels ciutadans del Delta.

Per la seva banda, l’Ajuntament del Prat també es va referir al Pla Director per defensar l’actual funcionament de l’aeroport, pactat entre els municipis del Delta, la Generalitat i el govern de l’Estat. De fet, els dos consistoris coincideixen a l’hora de dir que el projecte que té el suport de totes les administracions és convertir l’Aeroport de Girona en la quarta pista del Prat.