Manuel Reyes

Reyes, durant la seva intervenció avui després de reunir-se amb Paneque. Foto: Ajuntament de Castelldefels

És conegut des de fa temps que l’alcalde de Castelldefels, Manuel Reyes, no veu amb bons ulls l’ampliació de l’aeroport. Principalment, per l’augment de vols que comportaria, cosa que incrementaria les molèsties ocasionades als veïns de la ciutat. Un argument que el batlle manté davant la proposta que el president Salvador Illa va fer pública ahir. “No hem vist cap proposta per cuidar les persones de l’entorn que patiran un augment dels sobrevols”, ha expressat aquesta tarda Reyes, després de reunir-se amb la consellera de Territori de la Generalitat, Sílvia Paneque, que ha presentat els plans del Govern als municipis del voltant de la infraestructura.

Amb aquestes declaracions, Reyes es despenja de la línia del seu partit, el PP, que veu amb molt bons ulls ampliar l’aeròdrom pratenc. Sense anar més lluny, el president del grup del PP a l’Ajuntament de Barcelona, Daniel Sirera, celebrava ahir la notícia de l’ampliació i, fins i tot, demanava a Illa que aquesta fos “una realitat immediata” i no “un altre anunci buit”.

“No hem estat tinguts en compte”

Reyes, que té un pes molt important a la seva formació en ser president del PP a la província de Barcelona, ha decidit mantenir el seu posicionament tradicional i ha expressat el rebuig “rotund” de l’Ajuntament de Castelldefels al projecte que planteja Illa. En aquesta línia, també ha criticat que l’elaboració de la proposta del Govern no ha comptat amb la participació dels ajuntaments veïns. “Castelldefels, com a municipi de l’entorn de l’aeroport més afectat pels sobrevols, no ha estat tingut en compte en la redacció del projecte”, ha etzibat Reyes.

L’alcalde castelldefelenc argumenta que la proposta de la Generalitat “incrementarà significativament el nombre de vols en configuració no preferent”, cosa que pot fer créixer el soroll i les molèsties als veïns de la ciutat. “Serà un vol cada 30 segons, quan actualment en patim un cada 50”, ha detallat l’alcalde, que ha convocat una reunió amb els portaveus dels grups municipals de la ciutat per coordinar una resposta unificada en contra de qualsevol ampliació “que no prioritzi la salut i el benestar de la ciutadania”. De fet, ha convocat també un Ple extraordinari sobre el tema.

Tanmateix, experts aeroportuaris consultats per l’ACN han comentat que la proposta del Govern no farà créixer el soroll dels avions sobre la comarca. “Però es podran fer operacions segregades, arribar a les 90 operacions/hora i tot això protegint els veïns de Gavà Mar”, ha posat sobra la taula la consultora i enginyera Beth Cahué.

Gavà, en canvi, ho veu bé

Contrasta aquesta opinió amb la de la seva homòloga de Gavà, Gemma Badia. Ahir, l’alcaldessa gavanenca sostenia que els veïns poden estar “tranquils”, ja que amb aquest projecte d’ampliació “s’assegura la pau acústica” a la ciutat. Sobre l’allargament de la tercera pista, Badia va argumentar que amb el mig quilòmetre que guanyarà es garantirà que tots els vols puguin fer el gir a mar abans. “L’ampliació de l’aeroport no només no incrementarà l’impacte acústic sobre la ciutat i sobre Gavà Mar, sinó que es reduirà”, promet la batllessa.

Per altra banda, Olga Morales, alcaldessa de Viladecans –municipi on hi ha el Remolar, l’altre espai natural protegit afectat per l’ampliació– assegura que confia en el treball que la comissió tècnica ha portat a terme “i en el seu coneixement dels criteris tècnics i de màxim respecte mediambiental”. “Ben segur que treballarem junts per garantir la convivència entre el creixement de l’aeroport i el seu entorn”, ha desitjat la batllessa viladecanenca.

Per acabar, l’alcaldessa de Sant Boi i presidenta de la Diputació, Lluïsa Moret, ha destacat que l’ampliació de la infraestructura aeroportuària és “necessària” per impulsar la competitivitat de Catalunya i, a més, ha explicat que les hectàrees que es compensaran per l’afectació a la Ricarda i el Remolar seran terres ermes i, en cap cas, agrícoles, tal com temen els pagesos.

Com afectarà l’ampliació de l’aeroport als espais naturals i agrícoles de l’entorn?
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram