alba-bou

L’alcaldessa, Alba Bou, va ratificar ahir l’oposició del govern municipal a l’ampliació de l’aeroport. Foto: Ajuntament del Prat

“Ampliar l’aeroport altera l’equilibri assolit al Delta del Llobregat i atempta, per tant, contra l’interès general”, destaca una declaració institucional impulsada i aprovada ahir per una àmplia majoria dels grups polítics que formen part del ple municipal, entre els quals El Prat en Comú, ERC, el PP i Junts pel Prat.

El text aprovat reitera “un cop més” l’oposició de l’Ajuntament “a qualsevol ampliació de l’aeroport del Prat més enllà dels seus límits actuals amb el compromís d’esgotar totes les vies polítiques, administratives i legals per fer front al projecte”.

“El Prat, al bell mig del Delta del Llobregat, és el territori que, de forma solidària amb la resta de Catalunya, més espai ha hagut de cedir a infraestructures clau que presten servei a tota l’àrea metropolitana i a tot el país, com el port i l’aeroport”, recorda la declaració aprovada ahir.

“Durant les darreres ampliacions d’aquestes infraestructures, vinculades al Pla Delta, les administracions públiques van treballar per consensuar i generar un equilibri entre aquestes, els espais naturals, i les zones urbanes i industrials de l’entorn que, malgrat que és perfectible, genera prosperitat i benestar a la població del Prat, del Delta, de l’àrea metropolitana i del país. Ampliar l’aeroport altera aquest equilibri i atempta contra l’interès general”, especifica el text.

“Vulnera els acords signats”

L’Ajuntament alerta també que l’afectació als espais naturals que preveu el projecte d’ampliació presentat fa unes setmanes “vulnera els acords signats” amb la Generalitat i l’Estat i “que van permetre la realització de la tercera pista a canvi d’un ambiciós pla de compensacions”, que encara no s’han completat.

De fet, justament per això la Comissió Europea té oberta una amenaça de sanció contra l’Estat espanyol i li reclama una millor i major protecció del Delta, recorda el consistori. En aquest sentit, l’Ajuntament demana fer compatible la capacitat de la infraestructura per generar activitat econòmica amb l’emergència climàtica i ecològica.

A més de la preservació del Delta, l’afectació a la platja del Prat, l’impacte acústic de l’aeroport o la manca d’“encaix” del projecte amb el futur de les aerolínies són altres dels arguments que exposa el consistori per mostra la seva oposició al projecte d’ampliació.

Per contra, l’Ajuntament del Prat reclama “inversions urgents” a la xarxa ferroviària per millorar la connectivitat amb els aeroports i “enllaçar-los amb l’alta velocitat, promovent trens nocturns i eliminar el trànsit aeri de vols de curta distància”. Això, argumenta el consistori, contribuiria a “redistribuir” la càrrega de vols i l’impacte econòmic.

Estat actual de la tercera pista de l’aeroport. Fioto: Àlex Recolons/ACN

“Plantarem batalla”

“Esperaven que la gent consideri que l’ampliació ja està pactada i feta. Això és mentida; no es decidirà al Prat, ni a Barcelona, ni a Madrid. Fa quatre anys vam poder-la aturar, avui ho tornarem a intentar”, declarava per la seva banda l’alcaldessa Alba Bou, durant el mateix Ple, en el qual va assegurar que des del consistori pratenc “plantaran batalla”. “Fa quatre anys vam poder-hi fer front i ho vam aturar, per què avui no podem dir que ho aturarem?”, avisava Bou.

D’altra banda, el plenari ordinari del mes de juny va aprovar, entre altres, una moció per prevenir la violència masclista en l’àmbit judicial i va subratllar la necessitat d’augmentar el suport a les persones malaltes d’ELA.

Illa: “El projecte d’ampliació de l’aeroport és tècnicament el millor i el més equilibrat”
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram