La nova línia atrau un 20% menys de viatgers dels esperats. Foto: Línia

Un any després de la posada en funcionament de les 15 estacions de la Línia 9 Sud del metro, que uneixen Barcelona amb l’aeroport, el balanç ha estat positiu però amb reserves. I és que diàriament han agafat aquest sistema de transport unes 50.000 persones, un 20% menys dels que s’esperava. Segons Transports Metropolitans de Barcelona, les estacions més transitades són les d’enllaç amb altres línies de metro, com Torrassa, Collblanc, Zona Universitària, i Europa-Fira. Tot i així, ara s’espera una gran allau de viatgers durant el Mobile World Congress de Barcelona.

Tot i no complir les expectatives, l’Ajuntament del Prat de Llobregat ha fet una valoració positiva de l’entrada en funcionament de l’L9. En un comunicat, el tinent d’alcalde de Mobilitat i Promoció de la Ciutat, Sergi Alegre, ha afirmat que la posada en marxa de l’L9 “ha estat positiva en tots els aspectes”. Reconeix que el nombre d’usuaris és inferior al previst, però recorda també que les noves línies de metro triguen entre un any i mig i dos anys a funcionar a ple rendiment i s’ha mostrat convençut que “de mica en mica s’anirà consolidant”. A més, assegura, en una ciutat com el Prat on molts dels seus veïns treballen al mateix municipi, la nova línia de metro ha facilitat molt els desplaçaments interns a centres de treball com són Mercabarna, l’aeroport o els polígons industrials des del centre del municipi.

La Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona esperen accelerar aquest any la posada en servei del ramal de la Zona Franca, i completar així l’L9 Sud.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram