Núria Parlon-Parlament

La consellera d’Interior, Núria Parlon, durant la sessió de control del Parlament. Foto: Nico Tomás/ACN

La consellera d’Interior, Núria Parlon, ha explicat aquest matí al Parlament de Catalunya que s’han doblat els efectius dels Mossos d’Esquadra a l’aeroport del Prat per combatre la delinqüència. “I tindrem aviat dades que van en la direcció que a l’aeroport no hi ha impunitat davant aquest tipus de criminalitat”, ha afegit en la sessió de control al ple parlamentari d’avui.

En resposta al diputat del Partit Popular, Juan Fernández, que ha demanat al Govern que no redueixi el nombre d’efectius dels Mossos que patrullen al carrer per enviar-los a la frontera, Parlon ha assegurat que el Govern vol més policia i “revertir la corba de la delinqüència”.

En el cas concret de l’aeroport del Prat, la consellera ha admès que l’increment de delinqüència preocupava als consolats. “Hem doblat els efectius a l’aeroport per combatre la delinqüència i tindrem aviat dades que van en la direcció que a l’aeroport no hi ha impunitat”, ha assegurat.

Parlon també ha admès que les dades indicaven que havia incrementat “molt” la delinqüència en aquesta infraestructura. Segons el balanç de criminalitat del Ministeri de l’Interior, l’augment dels furts en el conjunt del municipi del Prat de Llobregat passen de 6.079, l’any 2023, a 10.151, el 2024, un 67% més, dades condicionades per la presència de l’aeroport, segons la conselleria d’Interior.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram