El veïnat de Gavà Mar és el més afectat del municipi pel soroll provocat pels vols nocturns. Foto: Línia Mar
L’Ajuntament de Gavà ha presentat un document d’al·legacions al Pla d’Acció contra el Soroll (PAR) de l’aeroport del Prat. El document, que també recull demandes de l’associació veïnal de Gavà Mar, reclama el blindatge de les pistes segregades com a única operativa acceptable en termes de soroll en la normativa escaient.
Bona part de les al·legacions tenen com a objectiu evitar els efectes nocius que provoquen els vols nocturns. Des de l’Ajuntament s’insisteix que l’impacte acústic que ocasionen “no només s’ha de valorar pel nombre d’operacions/hora o la seva integració energètica en tot el període nocturn, sinó per l’alteració que comporta en el descans nocturn i en la salut física i psíquica”.
Restricció dels vols nocturns
La solució proposada pel consistori gavanenc passa per la restricció de les operacions nocturnes, tenint en compte el seu increment progressiu. En concret, reclama que els vols entre les 23 h i les 7 h es redueixin un 50% durant un període de deu anys.
Una altra de les demandes quant a l’ús de configuracions és que només se sobrevoli la zona costanera de Gavà en els enlairaments que necessitin més longitud de pista, atès que el PAR només restringeix aquests sobrevols als barris costaners de Castelldefels.
Amb les al·legacions presentades, es vol garantir que el PAR, que incorpora diferents actuacions per mitigar la contaminació acústica generada per la infraestructura i reduir les molèsties de soroll sobre la ciutadania de l’entorn, esdevingui un instrument realment efectiu per garantir la pau acústica a Gavà, i sobretot, al barri de Gavà Mar, un dels més afectats històricament pel soroll dels avions.
Alarma veïnal a Gavà per l’anunci de més vols a l’aeroport del Prat