Les ciutats del Delta, menys El Prat, reclamen inversions. Foto: Aj. Sant Boi

“La construcció d’aquesta línia de ferrocarril soterrada entre Castelldefels i Cornellà, que estava concretada des de fa anys, és vital per als nostres ciutadans i ciutadanes. Ha arribat l’hora del Delta”. Amb aquesta contundència els batlles de Castelldefels, Gavà, Viladecans i Sant Boi han reclamat a l’Estat que reprengui el projecte del Metro del Delta, guardat en un calaix quan va esclatar la crisi econòmica. Aquest havia de ser una nova línia de la xarxa de metro, però es va redefinir l’any 2006 com a nova línia de Rodalies Cornellà-Castelldefels, i per tant, va passar a ser competència del govern central.

El nou projecte –consistent en la construcció d’un tram de doble via d’una longitud aproximada de 22,4 km i amb 11 estacions, quatre de les quals de nova construcció– es va aprovar inicialment l’any 2010, però des d’aleshores no hi ha hagut cap avenç en la seva execució.

Per altra banda, els alcaldes també han fet altres reivindicacions en matèria de mobilitat: iniciar les obres del carril de bus segregat a la carretera C-245 entre Cornellà i Castelldefels; millorar la categoria de l’estació de Viladecans perquè parin tots els trens; ampliar l’aparcament de RENFE a Gavà o integrar-lo en la reordenació del sector de la Roca; incrementar la freqüència d’aturada dels trens a Castelldefels-platja; millorar les línies dels Ferrocarrils de la Generalitat a Sant Boi, i implantar una línia d’autobús per donar servei als polígons industrials ubicats per sobre de la C-32.

Tot i això, no hi ha cap senyal del govern espanyol que indiqui que farà les inversions.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram