De la Serna va visitar el Prat el dia 6 per presentar el nou tren d’alta velocitat. Foto: Ajuntament del Prat

El Delta es torna a dividir per qüestions de mobilitat. Tot i ser el territori que més vies i mitjans de transport concentra, també és on costa més als ciutadans moure’s per realitzar viatges quotidians. En especial els de les ciutats que queden més lluny de la influència de Barcelona, com és el cas de Castelldefels, Gavà i Viladecans, que veuen com les seves reivindicacions de millora del servei de Rodalies es van postposant. En canvi, El Prat està d’enhorabona perquè gràcies a la proximitat de l’aeroport la seva connectivitat ha millorat amb l’arribada del metro, i ara millorarà encara més amb l’alta velocitat.

El ministre de Foment, Iñigo de la Serna, ha presentat el nou servei EVA, un tren que unirà l’estació del Prat amb la del Camp de Tarragona i Madrid-Atocha, que s’espera que estigui operatiu en un any. Els preus de l’EVA seran entre un 20% i un 25% més barats que l’AVE convencional i la configuració dels vagons serà diferent, menys pensada per al viatge de negocis i més per a les sortides col·lectives i familiars, fins i tot amb zones infantils, espais per deixar els esquís o racons per a les mascotes.

Conjuntament i paral·lela a aquesta inversió, la Generalitat ha anunciat la licitació de la redacció del projecte de l’estació intermodal del Prat, que facilitarà la connexió d’alta velocitat amb el servei de Rodalies i també amb l’L9 del metro, i comptarà també amb un aparcament en superfície d’unes 370 places. El cost total del projecte puja a 40 milions d’euros.

L’Ajuntament del Prat considera que la posada en marxa de l’EVA “repercutirà favorablement al municipi”, i s’ha posat al servei de Foment i Generalitat per facilitar l’execució dels projectes.

I la resta de ciutats? L’alcalde de Viladecans Carles Ruiz ha explicat a Línia Mar que malgrat ser un bon projecte per al Prat, la resta de municipis “fa mesos” que han sol·licitat una reunió amb el ministre “per demanar millores al transport públic”, com ara que tots els trens de Rodalies s’aturin a totes les estacions i millorin la freqüència, així com el desitjat projecte del Metro del Delta, i la unió de Castelldefels i Cornellà amb el tramvia.

Mentrestant, però, veïns de Castelldefels platja o Viladecans continuaran veient trens de Rodalies passar de llarg.

 

Nova terminal satèl·lit
a l’aeroport del Prat

A més de l’arribada de l’alta velocitat al Prat, el ministre de Foment ha anunciat més inversions, en aquest cas a l’aeroport. El ministeri construirà una nova terminal satèl·lit que complementarà la T1 i que permetrà donar servei a més viatgers, fins a arribar a la xifra dels 70 milions l’any.

L’aeroport va registrar el 2017 rècord històric de passatgers, amb més de 47 milions i un creixement superior al 7%, el que el situa com el setè aeroport d’Europa i el desè a nivell mundial per volum de passatgers internacionals. L’Ajuntament del Prat considera que la inversió de prop de 2.000 milions d’euros que preveu el pla ha de servir per desenterrar el projecte de la terminal satèl·lit associada a la terminal T1, que busca potenciar els vols intercontinentals, “els que han tingut un major creixement en els darrers anys”. A través d’un comunicat, el consistori considera que aquest nou pla director de l’aeroport i el llançament del renovat servei d’alta velocitat que connectarà Madrid i el Prat “suposarà un augment del volum de persones que arriben a la ciutat en pocs anys”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram