Reproducció virtual de com serà el futur EVA. Foto: Ministeri de Foment

Un mes i mig després de la seva presentació oficial, el futur tren d’alta velocitat low cost EVA, que tindrà com a base d’operacions el Prat, segueix generant polèmica.

Si en un principi hi va haver queixes per prioritzar la inversió en un servei d’alta velocitat en depriment de Rodalies, a principis de mes el Col·legi d’Enginyers de Catalunya va alertar que l’entrada en funcionament d’aquest servei, les accions previstes en el marc del corredor mediterrani i el tren llançadora previst cap a l’aeroport afectaran el funcionament de les infraestructures, saturant serveis essencials per a la mobilitat com Rodalies. Els enginyers, a més, reclamen que es posi en marxa el servei de l’estació d’alta velocitat del Prat, ja construïda.

Poc després Adif va sortir al pas del comunicat dels enginyers assegurant que les inversions previstes a Catalunya permetran optimitzar i augmentar la capacitat ferroviària catalana, i que rebutjat que hi hagi cap risc de col·lapse.

DISPARITAT AL DELTA
L’anunci de la posada en marxa del servei d’alta velocitat EVA va ser molt ben rebut per l’Ajuntament. “Repercutirà favorablement al municipi”, van assegurar fonts municipals. Tanmateix, la resta de municipis del Delta no ho veuen igual.

De fet, una de les principals queixes és que s’ha donat preeminència a l’alta velocitat en comptes de Rodalies. En aquest sentit, l’alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, es queixava el mes passat a Línia Mar que “fa mesos” que els altres ajuntaments del Delta demanen reunir-se amb Foment per demanar millores a la xarxa de transport.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram