El Black Friday és un esdeveniment que ha guanyat força entre el petit comerç. Foto: Mariona Puig / ACN

Fa cinc anys a casa nostra segurament molt poca gent coneixia el significat del Black Friday. Avui és al revés i és probable que sigui força complicat trobar algú que no conegui aquesta jornada comercial que enguany se celebrarà el pròxim divendres 29 de novembre.

La força del Black Friday, una tradició importada dels Estats Units que se celebra l’endemà del Dia d’Acció de Gràcies, i que serveix per inaugurar la temporada de compres nadalenques, s’ha fet evident durant els últims anys i bona part del comerç de proximitat s’ha fet seva aquesta data, encara que en un primer moment es va veure amb recança.

Tot i que el model que representa el Black Friday no és el mateix que el del comerç local, la majoria de botiguers tenen clar que han d’apostar per aquest dia per tal que el comprador no només tingui l’opció de fer la compra per internet.

Des de l’entitat RETAILcat, la Unió d’Entitats de Retail de Catalunya, reconeixen la força que ha aconseguit una jornada com aquesta i ho atribueixen al fet que “les campanyes promocionals de curta durada són atractives per als clients”.

MÉS DE LA MEITAT
Els comerciants que faran descomptes pel Black Friday, segons una enquesta de Pimec, representen el 55% del sector. On no hi haurà descomptes és en els sectors de l’alimentació i la restauració.

Pel que fa a la contractació, es calcula que el comerç i la logística creïn més de 5.000 llocs de feina a Catalunya entre el Black Friday i el Ciber Monday, la jornada de descomptes del 2 de novembre.

Així doncs, des de fa uns dies els aparadors de molts comerços locals ja s’han començat a omplir de cartells anunciant diferents ofertes per al dia 29, que segurament oscil·laran entre el 20 i el 50%. De fet, alguns comerços allargaran una mica més el Black Friday i també oferiran els descomptes algun dia abans, l’endemà i el dilluns 2 de desembre amb motiu del Ciber Monday.