AMBici

Una de les estacions de l’AMBici, el servei de bicicleta pública compartida metropolitana. Foto: Arxiu

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha presentat avui a l’Hospitalet de Llobregat la finalització de l’ampliació del servei AMBici, la bicicleta pública metropolitana, i l’entrada en vigor de les noves tarifes.

L’organisme metropolità està enllestint la instal·lació de 31 noves estacions i 341 bicicletes elèctriques, repartides entre els municipis metropolitans que ja disposen del servei. Amb aquesta nova ampliació, es passarà de les 205 estacions i 2.259 bicicletes que hi havia a finals del 2024 a ujn total de 236 estacions i 2.600 bicicletes.

Quarta metròpoli mundial en bicicleta compartida

Amb la primera fase d’ampliació de l’AMBici, l’àrea metropolitana de Barcelona esdevé “la quarta metròpoli del món amb més usos de bicicleta pública compartida després de París, Nova York i Ciutat de Mèxic”, segons la consellera de Mobilitat Sostenible de l’AMB, Elisabet Latorre, que remarca l’èxit conjunt de l’AMBici i el Bicing.

“L’ampliació de l’AMBici reforça el nostre compromís amb una mobilitat més sostenible i connectada. Amb les noves estacions i bicicletes, millorem la cobertura territorial i oferim a la ciutadania més opcions per moure’s de manera còmoda, saludable i respectuosa amb l’entorn”, ha destacat per la seva banda el tinent d’alcaldia de l’àrea de Qualitat Urbana de l’Ajuntament de l’Hospitalet, David Gómez.

D’altra banda, l’AMB ha activat aquests dies la reducció del 50% del preu de venda de l’abonament de l’AMBici del 2025, “per fomentar l’entrada de nous abonats al servei de bici pública metropolitana”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram