mossos

Els tres detinguts han passat a disposició judicial. Foto: Arxiu/Mossos

Els Mossos d’Esquadra van detenir el 27 de maig tres homes d’entre 36 i 59 anys a l’Hospitalet de Llobregat per robar i manipular talonaris de xecs amb els quals cometien estafes. Els investigadors van acreditar almenys deu fets, que van tenir lloc a l’Hospitalet i al districte de les Corts de Barcelona.

La investigació es va iniciar a partir de la denúncia presentada per una de les entitats bancàries afectades, on es comunicava que els havien sostret diversos talonaris de xecs d’un client, que prèviament va notificar al banc la pèrdua del talonari. Els detinguts, que presumptament falsificaven les signatures, van cobrar diversos xecs entre el 24 d’abril i el 12 de maig. La quantitat estafada puja a 5.200 euros.

Un dels arrestats treballava per a una de les empreses de la qual van sostreure el talonari de xecs i tenia els coneixements necessaris per facilitar als altres dos la realització dels cobraments fraudulents. Durant la investigació, una quarta persona ha estat denunciada per col·laborar amb el grup.

La identificació dels detinguts ha estat possible gràcies a la col·laboració entre les entitats bancàries i els Mossos, així com a les imatges obtingudes de les càmeres de videovigilància, que van evidenciar que actuaven de manera conjunta.

Els tres detinguts, que acumulen 32 antecedents policials, van passar a disposició judicial el 29 de maig. Se’ls acusa d’un delicte de furt, delictes de falsificació i tinença il·lícita de targetes de dèbit i xecs i delictes d’estafa.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram