Institut Escola Pere Lliscart AFA

El president de l’AFA i dues mares d’alumnes. Foto: Línia L’H

“Sol·licitem una reunió urgent amb la consellera d’Educació perquè ens proporcioni tots els detalls del projecte de construcció del nou edifici de l’Institut Escola Pere Lliscart”, demanava al darrer Ple municipal David Crespi, president de l’Associació de Famílies d’Alumnes (AFA) del centre educatiu del barri de Collblanc.

L’evident malestar i preocupació de les famílies pel que consideren “inconcreció” del projecte, de l’any 2021, ha quedat palesa davant dels màxims responsables municipals i també dels mitjans de comunicació, en una entrevista concedida a Línia L’H a l’espai que l’AFA té al mateix centre, un dia més tard de la intervenció de Crespi al plenari.

Escoltar les famílies

“Volem que escoltin a les famílies”, rebla Crespi al Línia L’H, acompanyat de dues mares de dos alumnes del centre. “Tinc una filla amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) i em preocupa com la poden afectar les obres perquè és molt sensible al soroll”, comenta a aquest mitjà la Isabel, mare de l’Ainara, que cursa tercer de primària. “Demanem un projecte consensuat amb tothom, amb mesures de seguretat i, sobretot, que contempli la diversitat pròpia d’un centre educatiu inclusiu”, remarca el president de l’AFA, que admet que les obres són necessàries en unes instal·lacions amb gairebé cinquanta anys, “però en unes condicions mínimes”, afegeix.

“Exigim l’aturada del projecte actual i el seu replantejament”, reclama Crespi, que no descarta plantejar la reubicació temporal en un altre centre, denunciar-ho a la Síndica de Greuges i convocar mobilitzacions.

Per la seva banda, la tinenta d’alcaldia Cristina Santón defensa que les obres d’ampliació permetran complir amb una “demanda històrica” de la comunitat educativa.

Segons han expressat Santón i la consellera d’Educació, Esther Niubó -que ha anunciat l’immediat inici de les obres-, està en marxa una comissió de seguiment on participa la comunitat educativa, l’Ajuntament i el Departament d’Educació per tractar de minimitzar les afectacions de les obres a les aules.

El criquet com a eina de cohesió social: el cas d’un institut de l’Hospitalet
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram