L’ambulància que va atendre l’infant en l’accident. Foto: Xarxa Groga L’H

Un cotxe va atropellar un infant a la sortida de l’Escola Mistral divendres 26 de febrer. L’accident no va tenir conseqüències greus, però el fet va ressaltar les mancances de seguretat al voltant dels centres escolars que fa un any va denunciar Xarxa Groga.

Quan el carrer va passar a ser de plataforma única i de prioritat per als vianants, aquest col·lectiu va avisar que el pas marcat amb petjades de colors a terra i uns pals de colors al lateral podien crear una falsa sensació de seguretat als menors que podia provocar accidents com el que ha acabat succeint. Dilluns 1 de març, tècnics de l’Ajuntament van pintar les ratlles blanques d’un pas de vianants habitual. Per al regidor de Convivència i Seguretat, Pepe Castro, es tracta d’un “cas molt particular”, una situació que no es pot generalitzar a tota la ciutat.

Castro explica a Línia L’H que des del govern no poden anar posant impediments a la circulació “a tot arreu” i que, quan un conductor entra en una illa de vianants, com la que envolta l’Escola Mistral, no se l’ha d’anar avisant cada cinc minuts que la prioritat és dels vianants, perquè ja ho ha de saber. Reconeix que ara han pintat un pas de vianants davant l’escola, però que es tracta d’un cas excepcional perquè en els carrers de plataforma única no s’han de pintar, perquè els vianants tenen prioritat davant dels cotxes.

En aquest sentit, el tercer tinent d’alcaldia explica que el govern se centra en els 35 centres escolars que tenen cruïlles o carrers importants al voltant que els infants han de creuar per anar a l’escola. Aquests diu que són els que tenen controlats i afegeix que “la resta no necessiten reforç”.

La pandèmia també ha obligat el consistori a prendre mesures en alguns centres escolars i, des del setembre, es tallen carrers, s’han ampliat voreres i s’ha reduït el trànsit o fins i tot s’ha tallat durant les entrades i sortides dels centres escolars per millorar la seguretat i evitar aglomeracions.

Però des de la Xarxa Groga critiquen que hi ha centres on els mateixos pares són els encarregats de posar i treure les tanques per tallar el carrer. El regidor Castro diu que l’Ajuntament no ha rebut cap queixa en aquests centres i recorda que en un torn de Guàrdia Urbana no hi ha prou agents per anar a controlar els 95 centres escolars de la ciutat.

SEGURETAT I MENYS TRÀNSIT
Un altre front obert per al govern de Núria Marín són les queixes que han fet els conductors de bus de la ciutat, que adverteixen de la perillositat d’alguns punts de la xarxa de carrils bici. El delegat de CCOO al comitè de Rosanbus, Eduardo Migallón, explicava a L’HDigital que hi ha punts on els busos han d’ocupar completament el carril bici per accedir a les parades, una situació que encara és més perillosa quan es fa fosc. Castro assegura que ja han analitzat en quins punts passa i hi instal·laran plataformes elevades que eviten que els busos hagin d’ocupar el carril bici.

A més, diumenge 28 de març 200 persones van tallar la carretera de Collblanc per reclamar al govern municipal que obri més carrers per als vianants, perquè així la ciutadania tingui més espai públic per passejar sense trànsit.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram