L’AMB vol fomentar l’ús de la bicicleta amb una xarxa de bicis elèctriques compartides. Foto: AMB

Fa temps que l’Àrea Metropolitana de Barcelona aposta per millorar la connexió entre els pobles que formen part d’aquest territori i que ho fa escollint sistemes de transport sostenibles i respectuosos amb el medi ambient.

Per això, el 12 de febrer posarà en marxa un nou servei de bicicleta elèctrica pública compartida sota el nom d’E-Bicibox. Per començar a desenvolupar aquest nou sistema i comprovar l’acceptació entre els ciutadans, en un primer moment l’AMB posarà a disposició dels usuaris unes 300 bicicletes en onze municipis del Barcelonès i el Baix Llobregat, 71 de les quals a l’Hospitalet.

Quan, a mitjans de setembre, l’AMB va anunciar el projecte, va explicar que arrencaria a mitjans de gener. Però per qüestions tècniques, finalment s’inaugurarà el 12 de febrer. De fet, Línia L’H s’ha posat en contacte amb l’AMB però no faran declaracions fins que el sistema estigui en marxa.

POSITIU PERÒ AMB RESERVES
Des de les entitats que promouen l’ús de la bicicleta com a transport veuen amb bons ulls aquesta iniciativa, però creuen que és una aposta a mitges per fomentar la bicicleta.

Des de La Saboga creuen que la millor solució perquè més gent deixés el vehicle privat i utilitzés la bicicleta seria crear un “Bicing” metropolità que també inclogués Barcelona, ja que molts dels desplaçaments que es fan són per anar a la capital catalana, que té el seu propi sistema de bicicletes compartides i queda aïllat de la resta de municipis metropolitans.

Una de les altres demandes que fan és que la principal aposta hauria de ser construir carrils bici de qualitat, tan dins dels municipis com per connectar les diferents ciutats del territori, ja que sense una bona infraestructura és complicat guanyar usuaris.

Més queixes pel mal ús de les bicicletes de Mobike

Les fotos de bicicletes aparcades de qualsevol manera i en qualsevol lloc de la ciutat continuen omplint les xarxes socials.

Molts veïns i veïnes segueixen denunciant els problemes que genera el sistema de bicicletes compartides de l’empresa privada Mobike, que des de fa uns mesos està disponible a la ciutat.

A diferència d’altres sistemes de bicis compartides, que s’han de deixar lligades en els aparcaments o en parades específiques instal·lades per les mateixes empreses, Mobike té un sistema que bloqueja la bici sense necessitat de lligar-la ni aparcar-la enlloc. Aquest funcionament complica la mobilitat dels vianants, sobretot d’aquelles persones que tenen alguna discapacitat, ja que molts usuaris deixen les bicicletes aparcades en voreres estretes, en passos de vianants o, fins i tot, en portes de cases i edificis.

Des de l’Ajuntament asseguren que estan treballant amb l’empresa per delimitar en quines zones de la ciutat es poden deixar les bicicletes per evitar aquestes situacions.