L’Ajuntament continua treballant pels ciutadans més vulnerables tot i estar tancat al públic. Foto: Arxiu

El consistori ha creat un dispositiu especial d’atenció a la gent gran i a les persones dependents. El Servei d’Atenció Domiciliària s’encarregarà de garantir que les més de 2.000 persones que, habitualment, són ateses a casa seva, ho continuaran sent mentre duri l’estat d’alarma. Per això, aquest servei subministrarà menjar a les persones vulnerables que, abans del tancament dels equipaments municipals, dinaven als casals de gent gran.

El SAD està trucant a tots els usuaris i usuàries d’aquest servei des de dilluns per tal de saber quines són les seves necessitats i conèixer els detalls de la situació de tots els casos en particular. També està en contacte amb els 381 usuaris i usuàries dels 16 centres de dia públics i privats de la ciutat i amb les seves famílies, amb qui estan determinant quines actuacions s’han de fer prioritàriament.

Atenció telefònica

Qui també continua treballant és l’Oficina Jove de la Regidoria de Joventut, que atén consultes a través del telèfon 93 403 69 60. Els treballadors segueixen atenent els dubtes dels joves en temes com l’ocupació, la formació, l’oci, el lleure, la cultura o el creixement personal. A més, també responen a través del WhatsApp, al número 616 553 628, i a les xarxes socials, a @joventutlh.

Per altra banda, des del Servei d’Informació i Orientació Laboral recomanen als joves que, aprofitant el moment de confinament i la reducció de la tasca educativa pel tancament d’instituts, universitats i centres de formació professional, apostin per formar-se i per millorar les seves eines per buscar feina, per així tenir més opcions de trobar un lloc de treball.