Una de les protestes per reclamar l’empadronament. Foto: Twitter (@HTancada)

La Síndica de Greuges de l’Hospitalet, Merche García, ha rebut un 13% de reclamacions per les dificultats per empadronar-se que troben molts ciutadans. Segons García, en molts casos es tracta de persones que comparteixen pis, que viuen rellogats o que viuen al domicili on treballen, com per exemples les persones que cuiden persones grans.

L’Informe anual del 2019 de l’actuació de la Síndica de Greuges, que Merche García va presentar al Ple que es va celebrar el 28 de juny, explica que “l’Ajuntament té l’obligació jurídica d’inscriure al padró municipal totes les persones” que ho demanin i que viuen a la ciutat.

De fet, García remarca que la normativa contempla “mecanismes per empadronar a persones que no gaudeixen de llar al municipi, però que efectivament hi viuen permanentment”. Per això, davant les dificultats i pegues que diversos col·lectius i ciutadans han denunciat que es troben amb l’administració local en més d’una ocasió, la Síndica reclama al govern de Núria Marín que busqui solucions i treballi per no crear desigualtats al negar l’empadronament a diversos ciutadans, ja que això “té efectes en altres àmbits de la seva vida”, sobretot en “l’accés a drets i serveis”.

PROBLEMES AL CARRER
Sobre la resta de queixes, els problemes a l’espai públic tornen a ser la principal preocupació per als riberencs i les riberenques.

De fet, la qüestió ha passat del 21 al 38% de les queixes, bàsicament per problemes en la distribució dels contenidors d’escombraries, la falta d’ombres als parcs infantils, els problemes d’enllumenat i els sorolls.

Sobre els contenidors, García diu que cal esperar al nou contracte de recollida d’escombraries que ha de fer l’Ajuntament, però la Síndica proposa que s’aposti per la recollida porta a porta.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram