Els operaris ja han començat a marcar alguns carrers. Foto: Ajuntament

A remolc d’allò que ja han fet moltes ciutats de l’entorn o grans capitals del món, el govern de Núria Marín ha decidit començar a desplegar una xarxa que faci que els carrers no siguin només un espai per a cotxes i les bicicletes hi puguin circular de manera més segura.

Des de l’inici de la pandèmia, amb el confinament i la reducció dels desplaçaments, moltes ciutats s’han adonat de la importància de tenir una bona xarxa de carrils bici que ofereixi una alternativa a aquells que no volen fer servir el cotxe per desplaçar-se. Aquesta és una de les principals assignatures pendents de la ciutat i l’Ajuntament ha decidit començar-ho a esmenar construint una xarxa bàsica pedalable.

Aquesta xarxa estarà formada per carrers on les bicicletes i els cotxes compartiran terreny, però la velocitat estarà limitada a 30 quilòmetres per hora. En altres punts on les dimensions dels carrers ho permetin, es construiran carrils bici segregats.

Els eixos, verticals i horitzontals, resseguiran les principals artèries de la ciutat i connectaran diferents barris, així com ciutats veïnes. Per exemple, un dels principals eixos horitzontals connectarà el barri amb Barcelona i Cornellà, per una ruta que passarà pel carrer de Santa Eulàlia i un altre connectarà l’entrada de la Diagonal, a Barcelona, amb la Zona Franca passant per l’avinguda d’Amadeu Torner.

Es preveu que la xarxa estigui enllestida a finals de mes, després de col·locar la nova senyalització, els separadors de carrils per a les bicicletes o els semàfors diferenciats.