La Gran Via, al seu pas per Bellvitge. Foto: Àlex Recolons / ACN

El Departament de Territori ha aprovat definitivament el projecte per soterrar la Gran Via entre l’hospital Duran i Reynals i l’enllaç amb la Ronda Litoral, un tram que passarà a estar per sota del nivell del carrer, com ja passa amb el que va de la plaça Europa cap a Barcelona. A més, també es cobrirà un tram de 415 metres que ha de millorar la connexió entre la ciutat i la zona hospitalària, sobretot l’Hospital Duran i Reynals i l’Idibell.

El Consorci per a la Reforma de la Gran Via, format per l’Ajuntament i la Generalitat, impulsa l’obra, que costarà 114,83 milions d’euros. La intenció és començar la feina durant el tercer trimestre de l’any que ve i que les obres durin uns tres anys.

El projecte cobrirà el tram de la Gran Via davant els hospitals de Bellvitge i Duran i Reynals, així com les prolongacions del carrer de la Feixa Llarga i el camí de Pau Redó. A més, també inclou la possibilitat de soterrar, en una segona fase, el tram que va del Duran i Reynals fins a la rambla de la Marina.

Des de No Més Blocs, entitat que reclama aturar el projecte urbanístic PDU Granvia, asseguren que aquesta és la part “amable” d’un projecte que asseguren que va “en direcció contrària a les necessitats reals de les famílies” i que tindrà un impacte ambiental molt important. Per exemple, asseguren que el cobriment de la Gran Via es farà on s’han de construir els gratacels d’hotels i oficines, on no viurà cap nou veí de la ciutat.